Şeful Nissan, Carlos Ghosn, a afirmat că restabilirea credibilităţii Mitsubishi Motors în faţa consumatorilor va fi principala sa provocare, dar al doilea producător auto nipon nu-şi va impune echipa sa de conducere la Mitsubishi, care trece în prezent printr-o perioadă dificilă, după ce a admis că a exagerat economia de combustibil pentru mai multe modele de automobile.
Declaraţiile sale vin la o zi după ce Nissan Motor a anunţat că va prelua, printr-o majorare de capital, 34% din acţiunile Mitsubishi. Tranzacţia, evaluată la 2,2 miliarde de dolari, va permite Nissan să nominalizeze o treime din boardul Mitsubishi şi directorul general, ceea ce a sporit speculaţiile privind schimbarea conducerii.
Vineri, Carlos Ghosn a încercat să minimalizeze amploarea schimbărilor de la Mitsubishi, dând asigurări că Nissan va propune membrii boardului, dar nu va impune pe nimeni la conducerea Mitsubishi.
De asemenea, şeful Nissan a anunţat că directorul general al Mitsubishi Motors, Osamu Masuko, va rămâne în funcţie după finalizarea tranzacţiei.
'Cea mai mare provocare va fi să sprijinim schimbarea companiei Mitsubishi, pentru a redeveni profitabilă şi a recâştiga încrederea clienţilor săi', a declarat Carlos Ghosn.
Vineri, la Bursa din Tokyo, acţiunile Nissan şi Mitsubishi au urcat cu 4,1% şi, respectiv, 1,7%, după ce, joi, titlurile Mitsubishi au înregistrat un avans de 16%.
Cele două companii sunt deja partenere: Nissan produce berline pentru Mitsubishi Motors, care, la rândul său, produce mini-vehicule pentru Nissan. În topul celor mai mare constructori auto niponi, Nissan ocupă locul patru, iar Mitsubishi Motors locul şase.
Valoarea de piaţă a Mitsubishi Motors, al şaselea mare producător auto nipon, s-a redus la jumătate, până la aproximativ trei miliarde de dolari, după ce luna trecută trecută compania a admis că a exagerat economiile de combustibil pentru patru modele de automobile vândute pe piaţa japoneză şi, de asemenea, că a utilizat metode de testare care nu respectă standardele japoneze începând din anul 1991.
Grupul auto francez Renault, proprietarul Dacia, deţine o participaţie de 43,4% din acţiunile Nissan, care, la rândul său, deţine 15% din Renault, iar cele două companii au acelaşi director general, Carlos Ghosn. AGERPRES