Germania vrea să elimine scutirile date în pandemie pentru restaurante. Din acest motiv, patronii de localuri se tem că vor fi nevoiți să își închidă afacerile.
Restaurantele din Germania sunt în pericol după ce TVA-ul va crește
Guvernul din Germania a redus taxa pe valoarea adăugată (TVA) pentru alimentele din restaurante la 7%, în timpul pandemiei. Dar aceasta urmează să crească din nou la 19% până la sfârșitul anului.
Ministerul de Finanțe este de acord să se lase să expire scutirea fiscală, calculând că ar costa 3,3 miliarde de euro (3,5 miliarde de dolari) menținerea ei în vigoare, în 2024.
Christian Lindner, șeful finanțelor din Germania, a precizat că guvernul va trebui să găsească fonduri din alte părți dacă va trebui să o prelungească, anunță Reuters.
Cu toate acestea, aproximativ 12.000 de afaceri s-ar putea închide dacă TVA-ul va reveni la 19%. Este declarația lui Guido Zoellick, președintele Asociației germane a hotelurilor și restaurantelor DEHOGA.
„M-aș aștepta la o reorientare a consumului în oraș către consumul acasă, deoarece mâncatul la restaurant devine relativ mai scump”, a declarat economistul ING Thijs Geijer, menționând că acest lucru ar fi în beneficiul supermarketurilor și al furnizorilor de supermarketuri.
Acțiunile Lufthansa au crescut cu 7%
Tot în Germania, acțiunile Deutsche Lufthansa au crescut, vinerea trecută, după ce compania aeriană germană a declarat că se așteaptă ca cererea tot mai mare de călătorii cu avionul să continue în al patrulea trimestru, după o performanță record în timpul verii.
Transportatorul LHA, cu sediul central în Köln, a raportat că veniturile sale au crescut. Creșterea a fost de 8%, până la un nivel record de 10,3 miliarde de euro (11 miliarde de dolari) în al treilea trimestru. Ea s-a datorat creșterii numărului de pasageri și a tarifelor mai mari. Ele au sporit profitul companiei, informează Marketwatch.
Acțiunile Lufthansa, listată la Frankfurt, au crescut, vineri ,cu 7%. În creștere cu 13% în cursul săptămânii, dar au scăzut cu peste 2% până în prezent.
Veniturile record au făcut ca Lufthansa, a doua companie aeriană din Europa după gigantul low-cost Ryanair, să îndeplinească așteptările analiștilor. Compania a atins un venit net de 1,6 miliarde de euro. Ea a transportat 38 de milioane de pasageri, comparativ cu 33 de milioane, în trimestrul al treilea din 2022.
Pe fondul unei economii germane stagnante, compania aeriană estimează că cererea va crește la 91%, în trimestrul al patrulea, de la 88%, în trimestrul al treilea. Compania a spus că a primit deja rezervări de la 80% dintre pasagerii pe care se așteaptă să fie transportați în următoarele trei luni.