Restricții de circulație pentru șoferii care au permis de mai puțin de trei ani. Interzis de la miezul nopții până la ora 6 dimineața

șofer, noapte

SURSA FOTO: Dreamstime

Restricții de circulație pentru șoferii care au permis de conducere de mai puțin de trei ani. Interzis de la miezul nopții până la ora 6 dimineața! Devine obligatoriu în România și-n restul statelor din UE!

Restricții de circulație pentru șoferii care au permis de mai puțin de trei ani

Restricții de circulație pentru șoferii care au permis de conducere de mai puțin de trei ani!

Uniunea Europeană (UE) pregătește o măsură nouă pentru a reduce numărul accidentelor rutiere. Se dorește introducerea unei restricții de circulație pe timpul nopții, între miezul nopții și ora 6 dimineața. Această măsură ar urma să fie aplicată doar șoferilor care și-au luat permisul de conducere de mai puțin de trei ani. Ei nu ar mai avea voie să conducă în acest interval orar pe drumurile publice.

România, pe primul loc în UE la numărul de accidente rutiere mortale

Conform celor mai recente date de la Eurostat, România continuă să fie pe primul loc în Uniunea Europeană (UE) la numărul de accidente rutiere mortale. În fiecare zi, cinci oameni mor pe drumurile din țară. Rata anuală a deceselor este de 86 la un milion de locuitori, de două ori mai mare decât media Uniunii Europene (UE). Majoritatea victimelor, opt din zece, sunt bărbați, iar persoanele cele mai afectate au vârste între 25 și 64 de ani.

Cele mai multe accidente grave se petrec pe drumurile din orașe. Comparativ cu alte țări din Uniunea Europeană (UE), în anul 2022, Suedia a avut cea mai mică rată a deceselor din accidente rutiere, cu doar 22 de morți la un milion de locuitori.

Republica Moldova se confruntă cu o rată alarmantă a accidentelor rutiere

Nici cei de peste Prut n-o duc mai bine decât noi. În acest an, Republica Moldova se află pe ultimul loc în Europa în privința calității drumurilor, cu un scor de 2,6 puncte. Deși rata deceselor în accidente rutiere a scăzut de la 10,0 la 8,3 decese la 100.000 de locuitori între anii 2018 și 2022, infrastructura rutieră rămâne o problemă serioasă. Drumurile din orașe sunt cele mai riscante, în special ruta Chișinău – Orhei – Bălți, care a înregistrat multe accidente mortale.

Principala cauză a accidentelor și deceselor este viteza excesivă, care a crescut ca factor responsabil de la 26% în anul 2018 la 35,5% în anul 2022. Datele Poliției arată că viteza este vinovată pentru 53% din totalul deceselor în accidente rutiere.

Numărul copiilor implicați în accidente rutiere a crescut cu 29% între anii 2018 și 2022, ajungând la 480 de cazuri în anul 2022. Republica Moldova are o rată a deceselor de copii în accidente de trei ori mai mare decât media europeană.