Companiile vor continua şi în 2010 procesele de restructurare şi reducere a costurilor, însă nu a celor de marketing şi promovare, întrucât o diminuare semnificativă a acestora ar determina scăderea masivă a vânzărilor şi chiar ieşirea de pe piaţă, potrivit firmei de consultanţă R&M Audit. "În 2010, firmele care rămân pe piaţă vor intra într-o luptă acerbă pentru new business. (...) Recomandăm acordarea unei atenţii sporite anumitor categorii de cheltuieli, înt
Companiile vor continua şi în 2010 procesele de restructurare şi reducere a costurilor, însă nu a celor de marketing şi promovare, întrucât o diminuare semnificativă a acestora ar determina scăderea masivă a vânzărilor şi chiar ieşirea de pe piaţă, potrivit firmei de consultanţă R&M Audit.
„În 2010, firmele care rămân pe piaţă vor intra într-o luptă acerbă pentru new business. (…) Recomandăm acordarea unei atenţii sporite anumitor categorii de cheltuieli, între care cele de marketing şi promovare, care prin reducerea semnificativă pot face mai mult rău, în sensul reducerii masive a vânzărilor şi eliminării de pe piaţă, precum şi în ceea ce priveşte cheltuielile cu instruirea şi pregătirea angajaţilor, care asigură menţinerea sau creşterea competitivităţii firmei”, a declarat, într-un comunicat, Mirela Şerban, managing partner al firmei de contabilitate, consultanţă fiscală şi audit R&M Audit.
Ea a arătat că vor avea de câştigat companiile care îşi vor eficientiza procesele de business şi vor identifica noi nişe şi oportunităţi de afaceri.
Reducere de cheltuieli cu 30 – 40%
În acest an, majoritatea firmelor şi-au redus cheltuielile cu 30-40% faţă de 2008, cele care şi-au redus drastic activitatea, au închis sau au „îngheţat” diferite linii de business ajungând la costuri mai mici cu 60-70%.
Cele mai vizate tăieri de costuri au fost cele cu personalul, care au ajuns în medie la 20%, dar în unele cazuri au atins 50% din reducerile globale de cheltuieli. De asemenea, au fost diminuate substanţial cheltuielile de marketing şi publicitate, cele privind parcurile auto, cheltuielile de transport, dar şi cele cu chiriile pentru sediile de firmă şi spaţii comerciale, acestea fiind reduse cu până la 30-40%.
„Reducerea masivă a cheltuielilor cu personalul a fost justificată şi prin nivelul foarte mare de contribuţii şi impozite pe care o companie le plăteşte statului pentru fiecare angajat, de circa 54% din salariul brut. O politică a statului de susţinere a firmelor în sensul acordării unor facilităţi pentru aceste contribuţii ar fi fost benefică atât sectorului privat, care şi-ar fi putut păstra mai mulţi angajaţi, cât şi statului însuşi, care ar fi continuat să primească o parte din contribuţii pentru forţa de muncă salvată, în loc de a-i acorda ajutor de şomaj”, a spus Şerban.
Negocieri şi externalizare
Majoritatea companiilor au apelat la externalizarea operaţiunilor care nu reprezintă domeniul principal de activitate, şi-au renegociat contractele şi au încurajat barterele, pentru a-şi eficientiza afacerile, în timp ce IMM-urile au apelat la scheme de finanţare prin programe europene.
Înfiinţată în anul 2000, compania R&M Audit furnizează servicii de audit, consultanţă fiscală şi financiara, contabilitate, salarizare, controlling şi arhivare, având peste 200 de clienţi, care cumulează 300 de puncte de lucru.
SURSA: Mediafax