Retail-ul mobil, mai mult decât shopping online

Pentru a se adapta tendinței de transformare digitală tot mai prezentă în viața noastră, companiile de retail pariază în general pe soluții disruptive menite să crească confortul consumatorilor. Fie că vorbim despre magazine cu case de marcat cu self check-out, platforme de e-Commerce, integrarea de soluții de tip IoT în procesele de vânzări sau livrări cu drone, este clar că noile tehnologii nu ocolesc industria de retail. Însă câți dintre jucătorii din piața de retail se gândesc cum și-ar putea eficientiza procesele de business prin intermediul tehnologiei?

Companiile de retail se concentrează aproape exclusiv asupra nevoilor clienților de comoditate și rapiditate, acordând mai puțină atenție nevoilor digitale ale propriilor echipe.  În căutarea echilibrului între menținerea loialității clienților și creșterea vânzărilor, companiile de retail ar trebui să se concentreze pe automatizarea proceselor de business pentru oferi mobilitate echipei de vânzări, pentru a avea acces rapid la informațiile necesare pentru definirea și implementarea politicilor comerciale, pentru a-și adapta oferta nevoilor consumatorilor, pentru a optimiza  relația dintre vânzări, marketing și canalele de distribuție și pentru a fi mai eficiente.

Acest lucru poate fi obținut prin adoptarea unor tehnologii de digitalizare adaptabile, care oferă acces rapid la date, garantând siguranța  și confidențialitatea acestora. Samsung, în parteneriat cu  certSIGN, propune conceptul #gomobile care integrează dispozitivele mobile (precum Samsung Galaxy Tab S6 , Tab Active 2, Tab Active Pro) și platforma de securitate Knox, preinstalată pe aceste dispozitive, ale companiei Samsung cu soluțiile paperless ale certSIGN: semnătura electronică la distanță, serviciul de arhivare electronică și aplicaţia de securizare a convorbirilor mobile şi a mesajelor text – Trust4Mobile.

#gomobile răspunde nevoilor de mobilitate ale unui unei companii de retail, simplificând principalele procese: automatizarea forței de vânzări, optimizarea livrărilor, gestionarea proceselor dintr-un depozit și de inventariere etc. Astfel, platforma Samsung Knox permite configurarea rapidă, simplă şi customizată a dispozitivelor mobile cu aplicațiile necesare activității de business: email, messaging, GPS tracking, VPN, aplicații specifice domeniului, intervenţiile suplimentare din parte utilizatorilor fiind minime.  De asemenea, platforma permite personalizarea dispozitivelor cu elemente grafice de branding.  Tot prin implementarea #gomobile se garantează siguranța datelor în tranzit sau a celor stocate la nivelul dispozitivului mobil, prevenirea accesului neautorizat la aceste date, precum și posibilitatea ștergerii securizate de la distanță a dispozitivului mobil în cazul pierderii sau furtului acestuia. În plus, există posibilitatea de a restricţiona anumite functionalităţi pentru prevenirea unor scurgeri de informaţii intenționate sau accidentale.

Pentru a facilita reducerea costurilor operaţionale și a crește eficiența, #gomobile integrează aplicaţiile de productivitate certSIGN care permit digitalizare completă a fluxurilor de lucru pentru un business 100% paperless: semnătura electronică la distanţă care permite semnarea electronică cu valoare legală a tuturor documentelor, arhivarea electronică a documentelor care facilitează accesul rapid la informaţii, securitatea şi partajarea uşoară a acestora, reducerea costurilor de arhivare și aplicaţia Trust4Mobile,  destinată comunicărilor securizate între terminale mobile prin inițierea și recepționarea de apeluri şi mesaje criptate.

În retail, poate mai mult decât în alte industrii, concurența este mare, iar transformarea digitală, cu toate avantajele sale: mobilitate, posibilitatea de a lucra de oriunde, oricând cu dispozitive și tehnologii dedicate,  poate fi diferențiatorul mult căutat. Beneficiile pe care le aduce aceasta sunt  considerabile: de la managementul stocurilor, depozitarea și livrarea produselor, adaptarea serviciilor pentru a răspunde nevoilor clienților, un angajament mai puternic al angajaților față de brand, toate pot fi îmbunătățite prin intermediul tehnologiei.