Este suficient să faci un tur al magazinelor și aproape că îți dorești să cumperi toate acele haine sau cizme pe care le-ai văzut acum o lună în vitrine, dar mult mai scumpe.
Acum, vitrinele sunt desenate frumos cu cifre: ”30/40/50%” . Cel puțin, într-o primă fază, reducerile nu vor depăși 50%, urmând să ajungă, în luna februarie, și la 70 – 80%.
”În această perioadă, într-o lună, încasările aproape că se dublează, comparativ cu o lună obișnuită din an. Volumul este foarte mare, se vând foarte bine produsele de iarnă, dar și cele potrivite pentru primăvară și toamnă”, a spus reprezentantul unui magazin Zara, care a dorit să-și păstreze anonimatul.
Odată cu venirea în piața românească a bradurilor precum Zara, Massimo Dutti, H&M, Mango, Reserved sau C&A, această industrie s-a schimbat radical și nu există an în care să nu asistăm la reduceri masive, care îngroașă profitul companiilor.
În general, aceste reduceri sunt stabilite în perioada 15 ianuarie -15 aprilie, condiţia fiind ca retailerii să notifice primăria cu privire la perioada de soldare şi la produsele de sezon la care vor aplica reducerile.
Această modă pe care au adus-o brandurile internaționale acum mai mulți ani, a fost împrumutată rapid și de magazinele românești. Fără excepție. Nissa, de exemplu, brand aflat între cele mai cunoscute din România, are deja o campanie de reduceri de până la 50%, afișată pe propriul magazin online, plus o extra reducere de 15%.