Unu din trei retaileri la nivel global a suferit deja un atac cibernetic, iar 20% dintre cumpărători susţin că nu ar mai reveni vreodată la un retailer care a fost victima unui atac cibernetic, potrivit datelor celui mai recent raport anual al companiei de soluţii de securitate IT Check Point, prezentate joi de Sebastian Bănică, country manager pentru România şi Bulgaria al Check Point Software Technologies.
‘2017 a fost un an de referinţă pentru industria de securitate IT / pornind de la virulentele atacuri ransomware, botnet-urile IoT, breşele de date şi malware-ul mobil, la tehnologiile multivector sofisticate. Este clar că ne aflăm într-un punct de inflexiune şi de tranziţie către Generaţia a V-a de atacuri cibernetice’, susţine raportul menţionat.
Potrivit datelor Check Point, 97% dintre organizaţii nu sunt pregătite pentru a V-a generaţie de atacuri cibernetice, 78% dintre companii consideră securitatea Cloud, IaaS şi Saas drept motive principale de îngrijorare, 6% dintre organizaţii au suferit un atac phishing în anul 2017, 59% dintre companii consideră ransomware-ul ca fiind principala lor ameninţare, iar 24% dintre companii la nivel global au suferit un atac DDOS în anul 2017.
De asemenea, 300 de aplicaţii din Google Play au conţinut malware şi au fost descărcate de 106 de milioane de utilizatori, iar 100% din toate afacerile au suferit un atac malware mobil.
Una din cinci organizaţii a avut nevoie de două săptămâni până la un an pentru a-şi reveni în totalitate de pe urma ameninţărilor cibernetice.
Conform raportului global Check Point despre securitatea cibernetică, 82% dintre producătorii globali au suferit un atac de phishing în 2017, 32% dintre birourile guvernamentale au fost victime ale unei scurgeri de date anul trecut, 77% dintre profesioniştii IT consideră că echipele lor de securitate nu sunt pregătite pentru provocările securităţii cibernetice din zilele noastre, 50% dintre incidentele de securitate gestionate de echipele Check Point au vizat cloud-ul, iar 75% dintre organizaţii au probleme legate de resursele şi angajaţii din securitate.
Mai mult, 94% dintre companii se aşteaptă ca atacurile asupra dispozitivelor mobile să crească în 2018, iar 97% dintre organizaţii utilizează tehnologii învechite de securitate cibernetică.
Check Point Software Technologies a anunţat joi lansarea în România a soluţiei Infinity Total Protection, care permite segmentului enterprise să prevină atacurile cibernetice de Generaţia a V-a (Gen V). Gen V se caracterizează printr-o scalare mai largă şi expansiune mai rapidă în multiple sectoare industriale. Aceste atacuri sofisticate în mediul mobil, în cloud şi în diferite reţele enetrprise depăşesc cu uşurinţă soluţiile convenţionale actuale de protecţie, bazate pe detecţie statistică, utilizate de majoritatea companiilor la nivel global.
Noua soluţie combină prevenţia ameninţărilor în timp real, inteligenţa partajată şi cele mai avansate soluţii de securitate tridimensională – la nivelul reţelelor, în cloud şi în mediul mobil.
Prin arhitectura Check Point Infinity chiar şi ameninţările cele mai avansate sunt prevenite şi blocate în tot ecosistemul unei companii, susţine Gabi Reish, VP product management & product marketing la Check Point.
Soluţia Infinity Total Protection a fost lansată global la conferinţa anuală şi expoziţia CPX 360 Barcelona a companiei Check Point, din ianuarie 2018.AGERPRES