Piaţa de retail din Bucureşti dă semne de revenire după ce în primele şase luni ale anului branduri sonore precum Camaieu, Gerard Darel, SIX, Brioche Doree au deschis primele lor magazine, iar în următoarele luni sunt aşteptate Leroy Merlin, Lidl şi H&M, potrivit raportului semestrial publicat de compania de consultanţă imobiliară CB Richard Ellis-Eurisko. Potrivit datelor Eurostat, România a avut în iunie cea mai mare creştere din UE a comerţului cu amănuntul, de 3,1% rapo
Piaţa de retail din Bucureşti dă semne de revenire după ce în primele şase luni ale anului branduri sonore precum Camaieu, Gerard Darel, SIX, Brioche Doree au deschis primele lor magazine, iar în următoarele luni sunt aşteptate Leroy Merlin, Lidl şi H&M, potrivit raportului semestrial publicat de compania de consultanţă imobiliară CB Richard Ellis-Eurisko.
Potrivit datelor Eurostat, România a avut în iunie cea mai mare creştere din UE a comerţului cu amănuntul, de 3,1% raportat la luna mai, respectiv 4,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp de sectorul de retail a stagnat în zona euro şi s-a majorat cu numai 0,1% în spaţiul european.
Situaţia nu este la fel de roz şi în restul oraşelor din ţară, unde s-a înregistrat o scădere clară a puterii de cumpărare, tradusă în cheltuieli mult mai mici şi scheme de retail care încearcă din greu să supravieţuiască.
Spaţii stradale
Chiriile magazinelor de pe principalele artere ale Capitalei s-au stabilizat în ultimele patru trimestre, cu marje ce variază între 70 şi 75 de euro/mp/lună. Magazinele centrale din Braşov, Sibiu şi Timişoara au rate de neocupare mai mici faţă de anul trecut. Pentru zonele secundare şi terţiare, chiriile medii au cunoscut un declin de 5-15% faţă de anul precedent.
Volumul de investiţii imobiliare din prima jumătate a anului a fost dominat de produsele de retail. 87% din unităţile tranzacţionate au fost centre comerciale sau parcuri de retail. Din suma suma totală de 196,9 mil. euro, aproape 46% reprezintă preluarea datoriilor pentru proprietăţile respective.