După campania e-Românește, derulată pe 9 și 10 iunie, la care au participat 15 dintre cele mai mari magazine online din România, Domo şi eMAG au organizat campanii separate de reduceri denumite „Pink Monday“, „Pink Days“, respectiv „Revoluția Prețurilor“.
Motivul pentru care retailerii au ales să demareze campanii de reduceri, cu care de altfel românii erau obişnuiţi în ultima parte a anului, are legătură cu scăderea vânzărilor în această perioadă, dar totodată retaileri au încercat să îi determine pe români să cheltuiască o parte din banii alocaţi vacanţei pe electronice şi electrocasnice. „Am considerat că este un moment bun. Oferta și-a dorit să răspundă nevoilor clienților care se pregătesc de vacanță. De aceea am avut reduceri revoluționare la toate categoriile prezente pe eMAG: cosmetice, jucării, cărți, tablete etc. Sezonalitatea este un fenomen firesc în retail, însă eMAG își menține ritmul de creștere de la an la an“, au declarat oficialii celui mai mare magazin online din ţara noastră. Pe parcursul campaniei, la eMAG au fost comandate 140.000 de produse, în valoare totală de 30 milioane de lei. Traficul de pe mobil a reprezentat 28% din total vizite, iar vânzările au fost de patru ori mai mari comparativ cu o perioadă similară dintr-o săptămână obișnuită. Pentru toate cele trei zile, eMAG a oferit discounturi în valoare totală de şase milioane de lei. Compania intenţionează să organizeze această campanie şi la anul. „Revoluția Preţurilor este un eveniment de shopping de succes pe care ne dorim să îl aducem clienților cel puțin o dată pe an“, au declarat oficialii eMAG.
Conceptul Pink Monday a fost lansat în România de Domo în urmă cu trei ani. Dacă anul trecut campania a avul loc în luna noiembrie, anul acesta retailerul a organizat campania la finele lunii iunie, oferind reduceri de 75%. „Din experiența noastră, Black Friday nu este de ajuns pentru a satisface nevoile clienților, astfel încât vom avea acțiuni «Pink» în diferite variante: Pink Weekdays, Pink Weekends, Pink Hours, dar și Pink Nights“, a declarat Sigmund Klein, director general Digistore (DOMO.ro). În ceea ce priveşte scăderea vânzărilor în sezonul cald, Klein recunoaşte că în București vânzările scad puțin în timpul verii, dar cresc vizibil în alte zone, cum ar fi cele turistice. „În online, datorită noilor strategii implementate, domo.ro are o creștere continuă, indiferent de sezon“, mai spune Klein. Domo a încheiat luna mai cu o creștere de 65% a vânzărilor online. Acestea au ajuns la 13% din total vânzărilor, având o creștere constantă, în fiecare săptămână, potrivit lui Klein. Anul acesta și anul viitor, eforturile domo.ro se concentrează pe dezvoltarea unei platforme online puternice.
Comerţul online: 70 de comenzi pe minut
Conform estimărilor PayU, comerțul electronic își păstrează ritmul de creștere accelerat, în fiecare minut având loc aproximativ 70 de comenzi online, cu o valoare totală de 10.783 lei. De altfel, potrivit datelor din sistemul integratorului de plăți, primele 5 luni ale anului au adus o creștere cu peste 30% a numărului de tranzacții achitate online de către clienții magazinelor online românești.
Spre deosebire de ultimii trei ani, când valoarea medie a coșului de cumpărături a scăzut sub efectul diversificării gamei de produse achiziționate online, în primele cinci luni ale anului, valoarea medie a crescut, în medie, cu 20% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cele mai mari evoluții au avut loc pe segmentele turism, jucării, IT&C și fashion unde comanda medie a crescut cu 52%, 25% și respectiv 12%. Creșterea accelerată a vânzărilor înregistrate de tablete și smartphone-uri se reflectă și în comerțul electronic românesc, unde aproximativ 20% dintre comenzi sunt plasate de pe un astfel de dispozitiv. Jumătate dintre acestea sunt și achitate online, tot prin intermediul unui telefon sau al unei tablete.