Jucătorii străini de pe piaţa românească de retail au făcut infuzii de capital în reţelele locale în valoare de 28,4 milioane de euro în primele cinci luni ale acestui an, în scădere cu 77% faţă de aceeaşi perioadă din 2019, când însumau 125,44 milioane de euro, arată datele Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC).
Grupul german Rewe România SRL, care deţine lanţul de magazine Penny, a injectat în ianuarie 24,07 milioane de euro, în timp ce lanţul de magazine de cosmetice Yves Rocher a avut un aport la capital de 1,35 milioane de euro, în aprilie. Tot în aprilie, centrul comercial AFI Palace Braşov, care se va deschide în acest an, a primit o injecţie de capital de 2,99 milioane de euro.
Datele publicate de Registrul Comerţului includ primele 40 de companii care au primit aport la capitalul social, după valoarea sumelor alocate, scrie Agerpres.
Investiţii importante anunţate pentru anii următori
Investiţiile vor continua pe piaţa de retail din România. Spre exemplu, Kaufland România îşi continuă planurile de expansiune de pe piaţa locală şi vrea să ajungă la 160 de magazine până în anul 2024.
Retailerul are în plan dezvoltarea regională prin investiţii de 300 milioane de euro. „Cu România pentru România”, cel mai recent studiu de impact socio-economic care evaluează contribuţia Kaufland la nivel naţional, arată că, prin activitatea sa, compania a generat valoare adăugată directă de aproximativ 461,7 milioane de euro de-a lungul anului trecut. În plus, în 2019 Kaufland a susţinut direct 12.500 de locuri de muncă cu normă întreagă şi susţine indirect aproape 48.000 de locuri de muncă în economia românească prin activitatea, investiţiile şi salariile oferite.
Iar cei de la PENNY Market trec printr-un proces de rebranding şi devin PENNY., anunţând schimbarea identităţii vizuale şi a conceptului de comunicare. Rețeaua PENNY a început procesul de modernizare încă de anul trecut, iar până în prezent există 26 de magazine în noul format. Acest design modern va fi aplicat fiecărui nou magazin deschis începând de anul acesta, astfel că, până în 2022, toate magazinele PENNY din țară vor fi adaptate noului concept. Pentru anul 2020 sunt planificate 75 de remodelări PENNY., dar și între 20 și 25 de magazine noi.