Tehnic vorbind, principalului rival la nivel global, brandul spaniol Zara, din portofoliul Inditex, este prezent aici din 2004 (prin franciză, abia la sfârșitul lui 2007 Inditex a intrat în nume propriu) și număra la sfârșitul anului trecut 11 magazine, adică exact câte va avea H&M la sfârșitul acestei luni, după ce va deschide încă trei magazine – în Sun Plaza București (19 noiembrie), Lotus Center Oradea (24 noiembrie) şi Maritimo Shopping Center Constanţa (25 noiembrie).
Intrat pe piață în martie 2011, mult mai târziu decât competitorii la nivel internațional – Zara, C&A, New Yorker, Mango (operat în România de Solmar Grup), Takko, Kiabi sau Debenhams (adus aici de Rafar, divizia de fashion a Grupului RTC) –, H&M se grăbește, deci, să recupereze decalajul.
“România este o piață interesantă, cu o populație tânără și pasionată de modă și credem că există un potențial enorm de expansiune în această țară. Românii ne-au întâmpinat la fiecare deschidere cu foarte mult interes. Suntem în permanență în căutare de noi locații pentru magazinele noastre”. spune Laura Sinca, director de marketing și comunicare H&M România.
Suedezii au vândut, în perioada martie-august, în România, de circa 21,2 milioane de euro (inclusiv TVA), potrivit datelor companiei. Dacă se va menține nivelul încasărilor, H&M ar putea încheia anul cu vânzări de peste 40 de milioane de euro.
Pentru comparație, Zara a avut vânzări de 243,2 mil. lei (58 mil. euro) în 2010, în creştere de la 194,1 mil. lei (45,8 mil. euro) cât a fost cifra raportată la Ministerul Finanțelor în 2009. Profitul raportat a crescut cu 25%, până la 48,5 mil. lei (11,5 mil.euro).
Valoarea estimată a pieței locale de modă – îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii livrate de producători și retaileri, fie ei români sau străini – este de circa un miliard de euro.
În ultimul an și jumătate, opt lanțuri de modă străine au intrat în țară – olandezii de la Clemes&August Brenningkmmeijer (C&A), francezii de la Decathlon și cei de la Kiabi, americanii de la Gap (aduși în franciză de Marionopoulos Group), italienii de la Bernardi, suedezii de la H&M, italienii de la Calzedonia, britanicii de la New Look.
Retailerul care crește într‑un an cât alții în șase. VEZI ce vânzări are
6 noiembrie 2011, 16:46
Ultima modificare în 6 noiembrie 2011, 18:46
Nu e o metaforă: într un singur an – 2011, H&M inaugurează la fel de multe magazine ca Zara în șase ani. Suedezii încasează, zilnic, peste 20.000 de euro per magazin.
Etichete: fashion,
h&m,
moda,
vanzari,
zara
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Recomandare marca Soros: Guvernele europene trebuie să folosească bazooka!
- David Cameron: ”Marea Britanie nu va investi în FMI”
- Angela Merkel: ”Europa mai are nevoie de încă zece ani pentru a depăși criza”
- Deși șomajul scade, economia SUA ”crește prea încet”
- David Cameron: ”Situația economiei britanice se înrăutățește din cauză crizei nerezolvate din zona euro”
- Medvedev: Rusia este gata să ajute țările din zona euro!
- Mihai Tănăsescu: ”Prețurile la energie și gaze trebuie aliniate celor europene până în 2015”
- Bancher: Numai România se mai gândeşte să adopte euro
- Manifestație de amploare la Roma, împotriva lui Berlusconi
- Mercedes-Benz aduce ambianța premium în clasa monovolumelor