Piaţa românească de modă este una foarte matură, marile lanțuri de magazine având o creștere accelerată în ultimii ani. Reprezentanții LC Waikiki, unul dintre primele branduri de modă din Turcia, consideră că această piață are, în continuare, un mare potenţial de dezvoltare, drept pentru care vor să ajungă la 40 de magazine până în 2023.
”Vom continua investiţiile în România şi în 2016. De asemenea, vom continua expansiunea pe noi pieţe internaţionale din diferite ţări. Intenţionăm să deschidem anul acesta aproximativ 140 de magazine noi în toată lumea. Obiectivul este ca numărul magazinelor internaţionale să ajungă astfel la 300”, spun aceștia.
Rata de creştere a veniturilor companiei în România a fost de 81% în 2015 datorită creşterii organice şi a deschiderii de magazine noi. În 2015, a deschis cinci magazine noi şi a adăugat aproximativ 6.000 mp la suprafaţa totală a magazinelor sale la nivel naţional. În acest moment LC Waikiki are 16 magazine în România, în mai multe orașe.
Potrivit datelor companiei, deschiderea unui nou magazin presupune o investiţie de 1,5 milioane de dolari, iar suprafaţa totală a magazinelor din România este de 17.000 mp. Calculând, investiția în cele 16 magazine a fost de aproximativ 24 de milioane de euro, iar pentru restul de 24 de magazine (ca să atingă ținta de 40 în următorii ani), ar mai fi necesari încă aproximativ 36 de milioane de euro. Altfel, compania a încheiat anul fiscal 2015 cu venituri de 124,1 milioane de lei, pe piața locală.
”Suntem permanent în căutare de oraşe şi locuri noi unde să deschidem magazine, în funcţie de potenţialul pieţei. Vizăm pentru 2016 o rată de creştere a afacerii de 50% comparativ cu 2015 şi o suprafaţă totală a magazinelor de minim 23.000 mp”, mai spun reprezentanții companiei.
LC Waikiki, are aproximativ 600 de magazine în 28 de ţări şi țintește să ajungă, pe viitor, la o cifră de afaceri la nivel global de 6 miliarde de dolari cu 1.000 de magazine peste hotare, şi 4 miliarde de dolari la nivel local, cu 500 de magazine deschise în Turcia. În 2014, veniturile totale ale companiei au fost de 2,53 miliarde de dolari iar în 2015 au ajuns la 2,6 miliarde de dolari.