Retailerul portughez Jeronimo Martins a renunţat la proiectele de extindere pe pieţele din România şi Ucraina, dar analizează dezvoltarea activităţii în Polonia, a declarat, preşedintele companiei, Alexandre Soares dos Santos, potrivit unui cotidian polonez. "Pentru că este un risc prea mare, atât politic cât şi economic am decis să abandonăm (intrarea pe piaţa - n.r.)", a afirmat el. Directorul general al companiei, Luis Palha, a declarat joi că planurile de investiţii pe pi
Retailerul portughez Jeronimo Martins a renunţat la proiectele de extindere pe pieţele din România şi Ucraina, dar analizează dezvoltarea activităţii în Polonia, a declarat, preşedintele companiei, Alexandre Soares dos Santos, potrivit unui cotidian polonez.
„Pentru că este un risc prea mare, atât politic cât şi economic am decis să abandonăm (intrarea pe piaţa – n.r.)”, a afirmat el.
Directorul general al companiei, Luis Palha, a declarat joi că planurile de investiţii pe pieţe noi precum Ucraina şi alte republici sovietice sunt blocate.
Jeronimo Martins controlează cel mai mare lanţ de magazine de tip discount din Polonia, respectiv reţeaua Biedronka, cu aproape 1.500 de spaţii comerciale.
Jeronimo Martins vrea dublarea numărului de magazine
Retailerul ar putea dubla numărul magazinelor de pe piaţa poloneză, care generează aproximativ jumătate din vânzările companiei.
Totodată, Jeronimo Martins intenţionează să înfiinţeze o companie mixtă, însă o decizie ar putea fi luată în primul trimestru din 2010.
„O echipă lucrează de trei luni pentru a pregăti o strategie de diversificare a operaţiunilor din Polonia. Pe lângă retail, avem în vedere şi producţia în această ţară”, a spus el.
Jeronimo Martins a anunţat la sfârşitul lui 2007 că intenţionează să-şi extindă operaţiunile în state precum România, Ucraina sau Rusia, potrivit publicaţiei Jornal de Negocios.
Compania este prezentă pe pieţele de retail din Portugalia şi Polonia prin lanţurile de supermarketuri Pingo Doce, hipermarketurile Feira Nova şi cash & carry Recheio, respectiv Biedronka.
SURSA: Mediafax