Pepsi România, prin intermediul firmei Quadrant Amroq Beverages, a vândut către retailerul de discount Lidl România un teren de 11.000 de metri pătraţi, situat în sectorul 5 din Capitală, pentru 3,2 milioane de euro.
Achiziţia terenului situat pe strada Doina din sectorul 5 de către Lidl România este primul indiciu că retailerul german de discount, care nu a deschis încă niciun magazin pe piaţa românească, este interesat de piaţa de retail din Capitală.
În prezent, Lidl România se află în faza de construcţie a centrului logistic, situat în comuna Chiajna de lângă Bucureşti. Oficialii companiei nu au dorit să precizeze care va fi data când vor deschide primele magazine din România, dar acest lucru s-ar putea întâmpla în cursul acestui an.
Lidl a achiziţionat mai multe terenuri pentreu deschiderea de magazine, în special în zona Moldovei. Printre oraşele în care compania va deschide unităţi comerciale se numără Bistriţa, Mediaş, Iaşi, Paşcani, Botoşani, Galaţi, Focşani.
Cea mai mare reţea de magazine de discount din Europa
Totodată, surse din piaţa de retail au afirmat că Lidl este interesată şi de preluarea reţelei de discount Plus din România, cu aproape 100 de unităţi comerciale, pe care grupul german Tengelmann intenţionează să o vândă.
Lidl face parte din grupul german Lidl&Schwarz, care mai deţine pe piaţa românească reţeaua Kaufland, cu 45 de hipermarketuri.
În Europa, Lidl are cea mai extinsă reţea de magazine, retailerul fiind prezent în 23 de ţări cu peste 6.000 de unităţi comerciale. Lidl are magazine atât în Marea Britanie, Norvegia, Suedia şi Finlanda, cât şi în Portugalia, Spania sau Grecia.