Cine ar putea prelua cele 87 de magazine Profi pe care Mega Image este obligată să le înstrăineze
Un retailer local cu 11 magazine în București, August, a anunțat oficial intenția de a prelua cele 87 de magazine Profi pe care Mega Image trebuie să le cesioneze conform angajamentelor asumate în fața Consiliului Concurenței.
August vizează o extindere masivă
Retailerul August, fondat de foștii proprietari ai rețelei Pronto Express, și-a exprimat interesul de a extinde semnificativ rețeaua proprie de magazine.
„Ne dorim 100 de magazine, fără a avea un obiectiv defalcat și limitat la o anumită perioadă. Suntem o afacere de familie cu o echipă antreprenorială, dar suntem deschiși la orice oportunitate. Am ofertat pentru achiziția celor 87 magazine Profi ce trebuie vândute de Mega Image. Consiliul Concurentei a fost informat așa că teoretic se poate îndeplini obiectivul oricând, mai ales că avem și o finanțare condiționată de expansiune”, a declarat Gabriel Sandu, Director General August, potrivit Revistei Progresiv.
Decizia de înstrăinare a acestor magazine vine ca urmare a aprobării condiționate a tranzacției prin care Delhaize „The Lion” Nederland B.V. (Mega Image) preia Profi Rom Food S.R.L. Conform Consiliului Concurenței, Mega Image trebuie să renunțe la magazinele din 44 de localități pentru a evita reducerea opțiunilor consumatorilor și pentru a menține concurența pe piață.
Măsuri pentru transparență și protejarea furnizorilor
Mega Image se angajează să asigure accesul liber oricăror părți interesate în procesul de închiriere, subînchiriere sau achiziție a spațiilor comerciale afectate. În plus, o agenție imobiliară independentă va gestiona procesul, garantând transparența și egalitatea de șanse pentru toți potențialii cumpărători sau chiriași, indiferent de tipul activității lor comerciale.
Pentru a proteja furnizorii relevanți – cei care își obțin mai mult de 20% din cifra de afaceri din livrările către Mega Image și Profi – retailerul s-a angajat să păstreze condițiile comerciale favorabile pentru aceștia, cel puțin până în 2025. În plus, Mega Image va oferi furnizorilor o estimare a volumelor anticipate pentru următoarele 12 luni, permițându-le să-și ajusteze planurile de afaceri și să reducă dependența de rețeaua Mega Image-Profi.
Astfel, tranzacția are potențialul de a remodela semnificativ peisajul comerțului cu amănuntul din România, deschizând noi oportunități pentru competitori și furnizori.