“Membrii noştri au două direcţii de activitate. Una este retail-ul, iar cealată corporate, respectiv unii sunt specialzaţi pe vânzarea de produse către persoanele fizice, iar ceilalţi pe asigurarea întreruperilor de profit, încetarea activităţii, asigurarea fabricilor, a flotelor etc. Acum brokerajul a rămas constant per total pentru că retailul este un domeniu care s-a dezvoltat mai mult în ultimii ani şi a compensat pierderea de pe corporate. S-au închis societăţi sau şi-au restrâns activitatea, au mai disponibilizat oameni, au optimizat”, a spus Bogdan Andriescu.
Preşedintele UNSICAR explică ascensiunea sectorului retail prin prisma faptului că românii sunt “mai neasiguraţi” decât cei din vest, iar criza a prins sectorul asigurărilor într-un moment în care scăderile înregistrate nu erau mari deoarece România se afla oricum mult sub nivelul vestic, de aproximatvi 10 ori.
“Românii nu îşi asigură multe bunuri, casa, maşina etc. Nu sunt interesaţi pentru că nu există o cultură a asigurărilor. Cred că în învăţământul gimnazial, la orele de educţie civică, ar trebui să se explice ce înseamnă asigurarea şi la ce foloseşte ea”, a declarat Andriescu.
Poliţele PAD nu aduc profit
“Rolul brokerului este să ofere şi acest produs clienţilor săi pentru că aşa se cere, dar brokerul nu face un profit din asta, chiar are pierdere din punct de vedere al business-ului”, a spus preşedintele UNSICAR.
Potrivit acestuia sumele obţinute din comisioanele de vânare a poliţelor obligatorii pentru locuinţe (PAD) sunt nesemnificative. “Primele sunt de 10 şi 20 de euro. Comisionul pentru societăţile de asigurări pe care îl împart cu brokerii e de 10%. Adică, un euro sau doi euro rămân la ele şi îi împart cu brokerii pentru distribuţia acestui produs de asigurare. Despre ce vorbim!?”, a adăugat Andriescu.
Acesta a mai precizat că, deşi asigurătorii mizează pe o creştere a asigurărilor facultative pentru locuinţe, prin intermediul asigurărilor obligatorii, există riscul ca proprietarii, după achitarea celor 10 sau 20 de euro, să nu mai fie dispuşi să plătească şi pentru cele facultative.
Retailul a compensat pierderile brokerilor de asigurari
29 octombrie 2010, 08:20
Ultima modificare în 29 octombrie 2010, 11:20
Segmentul de retail a fost în acest an colacul de salvare pentru brokerii de asigurări după ce segmentul corporate a intrat pe un trend descendent, potrivit declaraţiilor făcute capital.ro de către preşedintele Uniunii Naţionale a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România (UNSICAR), Bogdan Andriescu.
Etichete: asigurari,
brokeri,
retail
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Europa, râvnită de sute de milioane de emigranți
- Botiş: Legea salarizării unitare va fi prezentată Guvernului dacă se cade de acord cu sindicatele
- Persoanele care nu au cotizat la pensii pot plăti retroactiv, pentru cinci ani
- Statul va plăti firmelor, lunar, câte 300 lei pentru fiecare ucenic angajat
- În Praga, şoferii îşi rezolvă problemele cu spada
- Nissan recheamă peste 2 milioane de maşini
- Dacia a fabricat 100.000 de vehicule GPL
- FMI, în favoarea băncilor: Dacă nu modificăm OUG 50, nu ne dă următoarea tranșă de bani
- Intesa Sanpaolo Bank şi-a modernizat infrastructura de comunicaţii
- Morcovul românesc, promovat la Carrefour