Retailul a compensat pierderile brokerilor de asigurari

Segmentul de retail a fost în acest an colacul de salvare pentru brokerii de asigurări după ce segmentul corporate a intrat pe un trend descendent, potrivit declaraţiilor făcute capital.ro de către preşedintele Uniunii Naţionale a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România (UNSICAR), Bogdan Andriescu.

“Membrii noştri au două direcţii de activitate. Una este retail-ul, iar cealată corporate, respectiv unii sunt specialzaţi pe vânzarea de produse către persoanele fizice, iar ceilalţi pe asigurarea întreruperilor de profit, încetarea  activităţii, asigurarea fabricilor, a flotelor etc. Acum brokerajul a rămas constant per total pentru că retailul este un domeniu care s-a dezvoltat mai mult în ultimii  ani şi a compensat pierderea de pe corporate. S-au închis societăţi sau şi-au restrâns activitatea, au mai disponibilizat oameni, au optimizat”, a spus Bogdan Andriescu.
Preşedintele UNSICAR explică ascensiunea sectorului retail prin prisma faptului că românii sunt “mai neasiguraţi” decât cei din vest, iar criza a prins sectorul asigurărilor într-un moment în care scăderile înregistrate nu erau mari deoarece România se afla oricum mult sub nivelul vestic, de aproximatvi 10 ori. 
“Românii nu îşi asigură multe bunuri, casa, maşina etc. Nu sunt interesaţi pentru că nu există o cultură a asigurărilor. Cred că în învăţământul gimnazial, la orele de educţie civică, ar trebui să se explice ce înseamnă asigurarea şi la ce foloseşte ea”, a declarat Andriescu.
Poliţele PAD nu aduc profit
“Rolul brokerului este să ofere şi acest produs clienţilor săi pentru că aşa se cere, dar brokerul nu face un profit din asta, chiar are pierdere din punct de vedere al business-ului”, a spus preşedintele UNSICAR.
Potrivit acestuia sumele obţinute din comisioanele de vânare a poliţelor obligatorii pentru locuinţe (PAD) sunt nesemnificative. “Primele sunt de 10 şi 20 de euro. Comisionul pentru societăţile de asigurări pe care îl împart cu brokerii e de 10%. Adică, un euro sau doi euro rămân la ele şi îi împart cu brokerii pentru distribuţia acestui produs de asigurare. Despre ce vorbim!?”, a adăugat Andriescu.
Acesta a mai precizat că, deşi asigurătorii mizează pe o creştere a asigurărilor facultative pentru locuinţe, prin intermediul asigurărilor obligatorii, există riscul ca proprietarii, după achitarea celor 10 sau 20 de euro, să nu mai fie dispuşi să plătească şi pentru cele facultative.