Anul 2010 va fi mai greu pentru retail decât 2009, a spus Alexandru Vlad, directorul executiv al Selgros România un forum organizat de Mediafax. “2010 va fi cel puţin la fel de rău ca 2009. Cei care bugetează creşteri pe segmentul vânzărilor de bunuri de larg consum sunt prea optimişti”, susţine oficialul Selgors. El a mai declarat că, în 2010 ca şi anul acesta, vor avea de câştigat reţelele de hard-discount şi magazinele online. Tot referitor la pe
Anul 2010 va fi mai greu pentru retail decât 2009, a spus Alexandru Vlad, directorul executiv al Selgros România un forum organizat de Mediafax.
“2010 va fi cel puţin la fel de rău ca 2009. Cei care bugetează creşteri pe segmentul vânzărilor de bunuri de larg consum sunt prea optimişti”, susţine oficialul Selgors. El a mai declarat că, în 2010 ca şi anul acesta, vor avea de câştigat reţelele de hard-discount şi magazinele online.
Tot referitor la perspectivele pentru anul viitor, Liviu Voinea, directorul executiv al Grupului de Economie Aplicată consideră că va exista o creştere economică redusă, dar o scădere a consumului pe fondul majorării şomajului, în special în sectorul public. “Mulţi cred că s-a ajuns la fundul sacului şi că vom avea o relansare de tip rachetă. Eu însă cred că vom avea o creştere redusă şi o creştere a şomajului. În aceste condiţii, consumul va scădea”, a spus Voinea. El a mai adăugat că o posibilă majorare a TVA-ului va duce o contracţie şi mai mare a consumului.
Pe de altă parte, secretarul general al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, Adrian Manolache, a precizat că nu crede că situaţia în care au ajuns retailerii autohtoni în acest an (mulţi din ei fiind în insolvenţă) se va regăsi în cazul retailerilor internaţionali. El a adăugat că, mai degrabă, va fi vorba de o restructurare a reţelelor în cazul acestora.
“Nu cred că operatorii internaţionali de retail vor intra în insolvenţă sau vor fi în situaţia de a închide întregul business. Vom asista însă la închideri şi relocări în cazul în care situaţia o va impune acest lucru”, susţine Manolache. Totodată, el a precizat că vor fi posibile şi vânzări ale reţelelor către alţi retaileri.