Majoritatea cumpărătorilor recunosc prezenţa canalelor multiple de accesare a mărfurilor şi se aşteaptă ca această tendinţă să înflorească în viitor. 60% dintre respondenţii globali spun că până în 2014, canalele multiple de retail, incluzând web-ul, reţelele de socializare, telefoanele mobile şi unităţile fizice de desfacere, vor deveni o regulă pentru majoritatea magazinelor. 

Cei mai mulţi participanţi la sondaj indică faptul că vor o experienţă personalizată când fac cumpărăturile. 61% dintre respondenţi spun că îmbrăţişează ideea ca magazinele online să le urmărească obiceiul de consum pentru a accelera procesul de cumpărare pe viitor, iar 41% dintre cumpărători sunt de acord să fie identificaţi prin intermediul telefonului mobil când fac cumpărături într-un magazin fizic.

80% dintre cei chestionaţi din ţările dezvoltate şi 63% dintre cei care se află în pieţe mature spun că Internetul este prima opţiune de cumpărături. Rezultatul sondajului indică foarte clar dorinţa cumpărătorilor de a transforma magazinele după propriile obiceiuri. 56% dintre respondenţi spun că ar cheltui mai mulţi bani în magazinele fizice dacă acele locaţii le-ar permite mai întâi să vizualizeze marfa online. Jumătate dintre participanţii la sondaj spun că până în 2020, magazinele fizice vor funcţiona cu precădere ca unităţi de prezentare a mărfurilor, în care să poţi încerca produsele înainte de a le cumpăra prin canale alternative. Cu toate acestea 30% dintre respondenţi consideră că majoritatea retailerilor nu au încă puse la punct toate canalele disponibile.

Accesaţi mai jos Infograficul cu predicţiile cumpărătorilor asupra viitorului în retail.

Click pentru mărire

SURSA: Column Five