Potrivit documentului, o proporţie semnificativă din infrastructura feroviară din România are durata de viaţă expirată, iar fondurile alocate reparaţiilor capitale nu acoperă suma totală necesară pentru a elimina aceste deficienţe.
Așadar, datele de la nivel internaţional, obţinute de la UIC (n.r. – Uniunea Internaţională a Căilor Ferate) sugerează faptul că ar fi necesare investiţii totale de 200-400 de milioane de euro pe an pentru o reţea feroviară de dimensiunea celei din România. Ca urmare a sub-finanţării, aproximativ 75% din cablurile aeriene şi sub-staţii, 83% din puncte şi 60% din tuneluri necesită intervenţii de natura reparaţiilor capitale, pentru că şi-au depăşit durata de viaţă', se notează în Master Planul General de Transport.
Ministerul Transporturilor a analizat 530 de proiecte de infrastructură de transport pentru a fi propuse pentru testare în Master Planul General de Transport, 264 dintre acestea fiind modelabile.
De asemenea, costul total al proiectelor din cadrul Master Planului de Transport este de 14,9 miliarde euro până în anul 2020, în preţuri de piaţă, programele din sectorul feroviar şi cel rutier reprezentând 90% din costurile totale din cadrul scenariului.