“Noi nu construim branduri, ca Inditex, care să fie propriul nostru competitor, vrem însă să avem un portofoliu diversificat de mărci care să se completeze. Plus că, cu cât închiriezi mai mulți metri pătrați în mall-uri, cu atât ai putere de negociere mai mare”, explică Phillipe Besadoux, francezul care conduce operațiunile locale ale Kenvelo, logica parteneriatelor de tip joint venture cu Lee Cooper Londra și nemții de la Tom Tailor.

După un 2009 de “reorganizare și restructurare”, Besadoux vrea acum să dezvolte, în paralel, toate cele trei rețele de magazine din grup: Kenvelo (54), Lee Cooper (10) și Tom Tailor (5).

“Rezultatul unui proces de restructurare se vede abia după un an. Kenvelo va avea profit în 2011”, explică șeful Kenvelo de unde vine avântul pentru noi investiții. Măsurile concrete de reduceri de costuri luate – de la consumabile, transport, renegocierea contractelor de chirii și cele cu furnizorii și până la disponibilizări și închideri de magazine neprofitabile (16 magazine) – s-au concretizat în reducerea cu circa trei milioane de euro a cheltuielilor operaționale din ultimul an.

Trăgând linie, Phillipe Besadoux estimează că businessul grupului va  ajunge, anul acesta, la 28 de milioare de euro. În 2010, Kenvelo România a anunțat o cifră de afaceri de 25 de milioane de euro, în scădere comparativ cu anul- reper 2008, când a atins 41,6 mil. euro.

Mai departe, într-un Orizont de timp “nu foarte îndepărtat”, Kenvelo ia în calcul deschiderea unui birou de producție în România.

“Suntem în discuții cu un alt brand pe care să-l aducem în portofoliu și vrem să colaborăm cu ei și în ceea ce privește producția, chiar aici, în România. Mi se pare un mediu bun pentru fast-fashion și vrem să profităm de asta…așa nu vom mai avea probleme legate de cursul de schimb, plus că și forța de muncă e ieftină”, spune Besadoux.

Dar oricât de furioși și iuți ar fi cei de la Kenvelo în ceea ce privește deschiderea de noi magazine, în termen de vânzări mai au mult până să-i ajungă pe cei de la Inditex, compania care a creat și impus așa-numitul model “fast-fashion“.

Rețeaua Inditex are, în prezent, 57 de magazine (cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home și Massimo Dutti) cu care a depășit pragul de vânzări ce 100 de milioane de euro, în 2010. Numai Zara a avut vânzări de 243,2 mil. lei (58 mil. euro) în 2010, în creştere de la 194,1 mil. lei (45,8 mil. euro) cât a fost cifra raportată la Ministerul Finanțelor în 2009. Profitul raportat a crescut cu 25%, până la 48,5 mil. lei (11,5 mil.euro).