Tesla a dat lovitura. Rețelele de încărcare rapidă a vehiculelor electrice se confruntă cu un 2024 dificil. Poate chiar din februarie, cel puțin șase companii de încărcare a vehiculelor electrice se vor confrunta cu o mare problemă, scrie Techcrunch.
Ani de zile, aceste companii nu au avut o concurență prea mare. În curând, se vor confrunta cu rețeaua Supercharger utilizată de Tesla. Cu peste 50.000 de stații Supercharger, Tesla deține și operează cea mai mare rețea de încărcare rapidă din lume, conform Techcrunch.
Ce se va întâmpla cu rețelele de încărcare pentru mașinile electrice
Lumea vehiculelor electrice, din perspectiva încărcării, a fost până acum împărțită în două: Tesla și restul. Proprietarii de mașini Tesla s-au bucurat de o rețea de încărcare pe scară largă, rapidă și fiabilă. Toți ceilalți s-au descurcat cum au putut, încărcându-și mașinile de la companii diferite, niciuna neputându-se lăuda cu evaluări de fiabilitate apropiate de cele ale Tesla.
În 2023, în primăvară, a venit vestea cea mare. Compania Ford a semnat un acord cu Tesla pentru a oferi vehiculelor sale electrice acces la 12.000 de Supercharger, un subset al rețelei.
Începând din 2024, proprietarii de EV vor putea încărca la acele stații de încărcare folosind un adaptor. Ford a declarat că în 2025 viitoarele sale vehicule electrice vor schimba mufa Sistemului de încărcare combinat (CCS) cu mufa Tesla, cunoscută sub numele de Standardul de încărcare nord-american (NACS).
Alți producători de automobile au urmat exemplul celor de la Ford. GM, Rivian, Volvo, Mercedes, Nissan și restul au călcat pe urmele Ford.
Ultimii care au decis să aleagă adaptorul au fost cei de la Volkswagen.
Mașinile electrice care vor avea mufă Tesla
Audi
Audi a fost de acord să adopte sistemul de încărcare NACS al Tesla începând cu 2025 în America de Nord. Odată cu construirea de noi modele care includ mufa, compania spune că lucrează la un adaptor pentru modelele anterioare cu un sistem de tip CCS, care le-ar oferi acces la rețeaua Supercharger a Tesla.
BMW
BMW a anunțat un acord pentru adoptarea sistemul de încărcare NACS al Tesla începând cu 2025. Acest plan se extinde la subsidiarele BMW, Mini și Rolls-Royce. Mașinile electrice existente cu CCS vor fi, de asemenea, compatibile cu rețeaua de supraalimentare a Tesla printr-un adaptor. BMW spune că lucrează la integrarea unei modalități de a plăti pentru încărcare cu o aplicație din mașină.
Fisker
Fisker a anunțat un acord pentru adoptarea sistemului de încărcare NACS al Tesla începând cu 2025. În timp ce producătorul de automobile EV este oaecum necunoscut de majoritatea oamenilor, repornirea companiei începe cu SUV-ul Fisker Ocean EV.
Ford
Începând din primăvara lui 2024, proprietarii de vehicule electrice Ford vor avea acces la rețeaua Tesla Supercharger. În prezent, Ford F-150 Lightning și Mustang Mach-E au un sistem de încărcare de tip CCS, dar un adaptor le va permite să se conecteze la încărcătoarele rapide ale Tesla. În 2025, Ford spune că noile sale vehicule electrice vor avea o priză NACS standard.
GM
General Motors a fost al doilea producător auto care a încheiat un acord cu Tesla pentru a adopta sistemul de încărcare pentru mașinile electrice. Proprietarii de EV vor avea acces la Tesla Superchargers începând cu 2024 cu un adaptor care le permite sistemelor CCS să funcționeze cu NACS. GM va începe să facă standard NACS pentru toate vehiculele sale electrice începând cu 2025. Compania a mai spus că va oferi adaptoare pentru ca modelele echipate cu NACS să se poată conecta la încărcătoarele CCS.
Honda
Honda s-a alăturat listei de producători auto care au fost de acord să adopte sistemul de încărcare al Tesla. Compania a anunțat că noile sale modele electrice vor avea mufa NACS începând cu 2025. Honda a mai spus că va introduce un adaptor pentru vehiculele sale electrice echipate cu CCS, astfel încât acestea să fie compatibile cu rețeaua de încărcare a Tesla.
Hyundai
Hyundai a anunțat în octombrie că va echipa mașinile electrice cu sistemul de încărcare Tesla NACS începând cu al patrulea trimestru al anului 2024. Hyundai va oferi, de asemenea, un adaptor șoferilor de vehicule electrice fără sisteme NACS, iar celor care cumpără vehicule echipate cu NACS li se vor distribui adaptoare care fac aceste vehicule compatibile cu stațiile de încărcare CCS.
Porsche
Porsche a fost de acord să adopte mufa NACS de la Tesla începând cu 2025 în America de Nord. Nu numai că noile modele Porsche vor veni cu acel port de încărcare, dar compania vrea să aibă un adaptor pentru modelele existente cu un port de tip CCS. Acest lucru va permite accesul la Supercharger-urile Tesla.
Toyota
Începând din 2025, noile sale modele electrice vor veni cu un sistem de încărcare NACS. Asta înseamnă că mașinile electrice ale mărcii vor avea acces la rețeaua Supercharger la nivel național. Ca și alți producători auto care au încheiat acest acord, Toyota spune că modelele cu un sistem de tip CCS vor avea acces la un adaptor care le va face compatibile cu mufele NACS.
Volkswagen
Acceptând să adopte sistemul de încărcare NACS în America de Nord, Volkswagen se alătură altor câțiva producători auto germani. Acordul va face ca modelele VW din 2025 să vină cu priza proprie a Tesla. De asemenea, compania intenționează să dezvolte adaptoare pentru modelele existente cu prize de tip CCS până în 2025, ceea ce înseamnă că mașinile sale vor putea accesa rețeaua Supercharger a Tesla.