Cele trei companii s-au confruntat cu întrebări grele la un comitet al Senatului privind criminalitatea și terorismul, întrebări legate de modul în care au fost sau nu supravegheate reclamele cu caracter politic de proveniență rusească.
Parlamentarii se tem de reglementări noi pentru rețelele de socializare, ca urmare a presupusului amestec al Rusiei în alegerile din 2016.
Senatorul Al Franken, un democrat din Minnesota, a întrebat rețeaua Facebook de ce plata în ruble rusești nu a împins compania la cercetări pentru activități suspecte.
Facebook a declarat că, în ultimii doi ani, peste 126 de milioane de utilizatori americani ar fi putut să vadă conținutul susținut de Rusia, care avea ca scop influențarea alegerilor din 2016.
Avocații celor trei companii se confruntă cu două zile de audieri în Congres, în timp ce parlamentarii formulează o legislație care ar extinde reglementările de televiziune, radio și satelit pentru a acoperi, de asemenea și platformele sociale.
Companiile au declarat că depun eforturi sporite pentru a identifica roboții și spam-ul, precum și pentru a face publicitatea politică mai transparentă.
Facebook a declarat că se așteaptă ca până la sfârșitul anului 2018, să lucreze peste 20.000 de persoane pentru "siguranță și securitate" – dublu față de numărul actual.