Într-un context de piaţă extrem de dificil, brandul Ivatherm a reuşit să-şi crească vânzările cu 35% faţă de anul anterior, până la 1,75 milioane de euro. Pentru 2010, este previzionată o majorare a cifrei de afaceri cu cel puţin 10%. În faţa unor asemenea rezultate nu poţi să nu te întrebi pe ce butoane a apăsat Rucsandra Hurezeanu, de numele căreia se leagă acest brand, pentru a-şi face produsele mai vizibile şi mai căutate într-un an în care criza economică a red
Într-un context de piaţă extrem de dificil, brandul Ivatherm a reuşit să-şi crească vânzările cu 35% faţă de anul anterior, până la 1,75 milioane de euro. Pentru 2010, este previzionată o majorare a cifrei de afaceri cu cel puţin 10%.
În faţa unor asemenea rezultate nu poţi să nu te întrebi pe ce butoane a apăsat Rucsandra Hurezeanu, de numele căreia se leagă acest brand, pentru a-şi face produsele mai vizibile şi mai căutate într-un an în care criza economică a redus semnificativ bugetele de cheltuieli destinate categoriilor nonalimentare. În primul rând, printr-o dezvoltare mai agresivă a reţelei de distribuţie. Astfel, brandul Ivatherm a ajuns să fie prezent în 1.000 de farmacii din ţară, care vând anual circa 200.000 de produse. „Pe de-o parte, întărim relaţia cu farmaciştii, pe de altă parte, suntem siguri că aşa controlăm stocurile din farmacii, iar colectarea creanţelor se face mult mai bine direct. Cred că asta ne-a diferenţiat“, explică Hurezeanu pentru Capital. Tot anul trecut a fost înfiinţată, la Iaşi, o reprezentanţă de vânzări pentru Moldova, decizia fiind luată ca urmare a creşterii cererii din această regiune.
Producţia va fi menţinută în Franţa
Dar un stimul foarte important al vânzărilor a fost încrederea, mai exact faptul că produsele dermocosmetice au ajuns să fie recomandate de către medicii dermatologi. Brandul şi-a clădit reputaţia prin asocierea cu apa termală de la Herculane, ale cărei proprietăţi şi efecte benefice asupra pielii sunt recunoscute în lumea medicală. Produsul românesc a ajuns să se impună şi pe plan mondial, fapt care i-a permis să se bată la raft cu branduri mult mai cunoscute, precum Avene, La Roche Posay sau Vichy. „Produse precum Vichy sau Eucerin, care au o promovare intensă în media, nu sunt recomandate de medici. Noi am câştigat credibilitatea şi parteneriatul medicilor. Nu avem creşteri spectaculoase, dar avem o strategie pe termen lung“, adaugă managerul. Deşi foloseşte apă termală dintr-un izvor din Herculane, printre puţinele termosaline, producţia Ivatherm este realizată în Franţa. Rucsandra Hurezeanu spune că nu are în plan relocarea producţiei în România. „Industria de cosmetice în Franţa este dezvoltată, sunt multe fabrici care nu au o marcă a lor, dar produc pentru alte companii. Fiind o piaţă atât de mare, sunt obligate să ajungă la un preţ de fabricaţie foarte decent, care nouă ne convine“, explică managerul.
Planuri de extindere în Rusia şi Ucraina
Ivatherm în cifre
Înfiinţare În 2005, la Târgu Mureş
Investiţie 800.000 de euro
Distribuţie 1.000 de farmacii şi reprezentanţă la Iaşi
Angajaţi 35
Acţionari Rucsandra şi mama sa deţin, împreună, 91% din acţiuni. Restul aparţine colaboratorilor, printre care şi Alain Fructus, un cunoscut cercetător francez