Back Alley Waffles, un nou restaurant din centrul Washingtonului, şi-a închis uşile după mai puţin de trei luni de funcţionare şi dă vina pe un parteneriat eşuat cu Groupon. Pentru a-şi recupera pierderile, proprietarii Back Alley Waffles spun că sunt nevoiţi să ceară 450 de dolari pentru fiecare vafă.
„Din cauza practicilor şocante ale unei obscenităţi cunoscută drept «Groupon» – vrednică de dispreţ numai pentru non-existenţa unor standarde de corporaţie modernă – nu îmi mai permit să vând vafe pentru 8 dolari şi să îmi plătesc în acelaşi timp, spre exemplu, angajaţii cu un salariu de subzistenţă“, scrie pe siteul Back Alley Waffles.
Reprezentanţii restaurantului se plâng că Groupon nu le-a plătit banii ce li se cuveneau în termenii stabiliţi. Mai exact, spun proprietarii, după mai bine de o lună, Groupon le-a trimis prima din cele trei plăţi sub formă de cec, chiar dacă „valul mare de clienţi“ a forţat Back Alley Waffles să plătească imediat pentru mâncare şi forţa de muncă.
„Localul acesta este pe cale să explodeze. Fac nişte vafe extraordinare“, scria la începutul lui iunie un utilizator al siteului de recenzii de restaurante Yelp din SUA. Principala problemă menţionată în recenzii: Restaurantul rămâne uneori fără vafe.
Proprietarii Back Alley Waffles nu sunt singurii care regretă parteneriatul cu Groupon. Jessie Burke, proprietara Posies Cafe din statul american Oregon, scria în septembrie 2010 că parteneriatul cu Groupon a fost „cea mai proastă decizie pe care am luat-o vreodată ca antreprenor până acum“. Ea spunea că înţelegerea cu Groupon a costat-o aproape 10.000 de dolari şi a cauzat cozi enorme care nu au rezultat în clienţi fideli.
Groupon susţine că tranzacţiile sale zilnice nu sunt cauza închiderii Back Alley. „Conform datelor noastre, numai 132 de cupoane sau 18% au fost restituite de la încheierea contractului cu Back Alley de acum două luni şi domnul Nelson a primit 2/3 din partea lui de venit până acum“, a explicat Julie Mossler, un purtător de cuvânt al Groupon. „Ne pare mereu rău să auzim că o afacere locală a decis să se închidă, dar calculele nu indică către Groupon ca fiind cauza acestei situaţii“, a adăugat Mossler.
Doar 44% din tranzacţiile zilnice cu cupoane pentru restaurante şi baruri sunt profitabile pentru afaceri, conform unui studiu al Rice University publicat la începutul acestei luni.
Nici afacerile Groupon nu merg foarte bine. Preţul acţiunilor companiei a atins un minim istoric în 11 iulie. La sfârşitul zilei de 23 iulie, acţiunile Groupon erau cotate la 7,38 de dolari, cu 63% sub preţul Ofertei Publice Iniţiale (IPO). Asta şi pentru că Groupon a ţinut o contabilitate chestionabilă: până în Septembrie anul trecut, Group raporta veniturile incluzând banii deţinuţi de comercianţi ca şi cum ar fi ai săi. Astăzi, previziunile pe profit ale Groupon nu mai sunt la fel de roz ca în trecut.
SURSA: Huffington Post