Optical Network, care operează centrele de optică medicală Optiblu, va deschide până la sfârşitul anului viitor cel puţin şapte magazine, cu o investiţie de minimum 100.000 de euro pentru fiecare unitate, a declarat Raluca Cimpianu, director executiv Optical Network.
„Optical Network a investit permanent în dezvoltarea business-ului. Astfel, în cursul anului 2012 compania a achiziţionat reţeaua de magazine de optică Sover, rebranding-ul şi integrarea cu succes a acestora în cadrul reţelei Optiblu finalizându-se la începutul anului 2013. În plus, au fost deschise magazine în locaţii noi în timp ce altele au intrat în proces de renovare şi modernizare. Strategia noastră noastră pe termen mediu este de extindere, de aceea până la sfârşitul anului vom mai deschide încă 2 magazine, în Craiova şi în Constanţa, iar în 2015 vom inaugura cel puţin 5 unităţi”, a afirmat Cimpianu.
În prezent, reţeua Optiblu are 25 de magazine, dintre care 16 unităţi sunt amplasate în Bucureşti. Cele mai importante vânzări au fost înregistrate în magazinul din Băneasa, unde se încasează circa 100.000 de euro lunar.
În ceea ce priveşte cifra de afaceri, Optical Network a înregistrat în 2013 o creştere a afacerilor de 37% comparativ cu anul 2012, în special datorită creşterii numărului de magazine din reteaua Optiblu. Compania a încheiat anul 2013 cu o cifra de afaceri de 24,5 milioane lei. Creşterea afacerilor a fost semnificativă atât pe divizia de retail (+41%), cât şi pe divizia de distribuţie (+11%). Din vânzările totale 60% provin din segmentul ochelari de vedere, 15%- lentile de contact şi 20% – ochelari de soare (acesta fiind un business sezonier). Profitul înregistrat în 2013 s-a ridicat la 150.000 de euro.
„Pentru anul 2014 ne propunem o creştere de 15%-20% a cifrei de afaceri susţinută atât de activitatea de retail, cât şi de cea de promovare şi de distribuţie. În vederea realizării acestor obiective avem în derulare investiţii semnificative în modernizarea sistemului IT, în programe de training şi pregătire a angajaţilor noştri, în acţiuni de marketing, dar şi în dezvoltarea capacităţilor de deservire a pieţei. În primul trimestru al anului 2014, am avut o cifra de afaceri de 7,8 milioane lei versus 5,5 milioane lei obtinuţi în aceeaşi perioadă a anului trecut,” a mai spus Cimpianu.