Romania), toate bancile romanesti si straine numarandu-se printre clientii acesteia. In viitor, Reuters Romania se va concentra mai mult pe activitatea de consultanta si asistenta. si aceasta strategie inseama, bineinteles, mai muti angajati bine pregatiti.Capital: Pentru a implementa cu succes solutiile propuse si pentru a duce la bun sfarsit obiectivele strategiei, Reuters are nevoie de personal cu un inalt grad de calificare. Cum isi selecteaza Reuters personalul? Frank Beaumont: Una din moda
Romania), toate bancile romanesti si straine numarandu-se printre clientii acesteia. In viitor, Reuters Romania se va concentra mai mult pe activitatea de consultanta si asistenta. si aceasta strategie inseama, bineinteles, mai muti angajati bine pregatiti.
Capital: Pentru a implementa cu succes solutiile propuse si pentru a duce la bun sfarsit obiectivele strategiei, Reuters are nevoie de personal cu un inalt grad de calificare. Cum isi selecteaza Reuters personalul?
Frank Beaumont: Una din modalitatile prin care Reuters isi selecteaza personalul este recrutarea din randul absolventilor de facultate din Europa, Asia, SUA. In mod traditional, avem un program de training pentru studentii din anii terminali si absolventi. Acestia vin la noi, invata despre produsele noastre, si cei mai buni dintre ei urmeaza sa se alature echipei Reuters. Avem o lunga istorie in selectia studentilor din cadrul universitatilor pentru a lucra part-time pe partea de jurnalistica si editorial. In urma instruirii in cadrul companiei, acestia
s-au format si au ajuns jurnalisti sau fotografi, in functie de optiunea fiecaruia. Am extins acest proces de formare in anii ’70-’80 si catre partea de business, studentii participanti la programele de pregatire specializandu-se in domenii precum marketing, vanzari, managementul riscului, tehnologia informatiei. Inca o modalitate de recrutare este lucrul cu studentii, care ulterior se alatura colectivului permanent.
Capital: Care sunt criteriile de alegere a universitatilor si a studentilor participanti in cadrul acestor programe de formare profesionala?
Frank Beaumont: Criteriul principal de alegere a universitatilor este renumele pe care acestea si l-au dobandit de-a lungul timpului. Suntem constienti de faptul ca o mare parte din studentii care fac practica la noi provin din cele mai bune universitati din Europa, Asia si alte regiuni din lume, ca rezultat al unor programe de recrutare bine gandite. Faptul ca stim sa ne alegem cu profesionalism personalul este reflectat direct in rezultatele noastre financiare. La noi vin studenti cu calificative foarte buna, nu neaparat absolventi, dar care au cunostinte solide in ceea ce priveste domeniul financiar-bancar, urmand ca in cadrul companiei noastre sa si le poata pune in practica si sa le consolideze. Acestia doresc sa se alature colectivului Reuters, mai ales datorita posibilitatilor de perfectionare.
Capital: Cum pot tinerii bine pregatiti din Romania sa acceada la Reuters?
Frank Beaumont: In Romania avem nevoie de oameni mai ales pentru activitatile de consultanta si suport, pentru a ne sustine cresterea in domeniul solutiilor de business. Reuters Romania isi recruteaza personalul, in cea mai mare parte, din randul studentilor foarte bine pregatiti din anii terminali de la ASE. In plus, studentii de la ASE, indiferent de anul de studiu, au posibilitatea sa faca stagiul de practica prevazut in programele scolare in cadrul companiei noastre. Avem si foarte multi studeti romani care lucreaza in calitate de colaboratori la noi, urmand ca la terminarea facultatii unii dintre acestia sa ramana permanent. Am discutat si cu primul-ministru, Adrian Nastase, despre faptul ca exista multi oameni talentati in Romania si ca ar fi bine daca unii dintre ei ar lucra cu noi aici, dar si in intreaga Europa.
Capital: Cum se desfasoara un stagiu de practica in cadrul companiei Reuters Romania?
Frank Beaumont: Studentii care fac practica la noi vin, de regula, in timpul vacantelor. Timp de o luna de zile se alatura echipei permanente, avand posibilitatea sa invete de la acestia. Invata despre lumea reala, despre cum se fac afacerile, despre produsele pe care le avem si foarte importanat este ca acestia participa la intalniri cu clientii. Practic, li se acorda incredere, oferindu-li-se posibilitatea sa experimenteze ceea ce au invatat si sa dovedeasca faptul ca merita sa fie acceptati in echipa Reuters.
Capital: Multe companii se feresc sa angajeze tineri absolventi din cauza lipsei de experienta. Reuters cum procedeaza?
Frank Beaumont: Pot spune ca pentru Reuters constituie un avantaj sa fii tanar absolvent al unei facultati economice. In Romania, ca de altfel in intreaga lume, avem cei mai buni specialisti pentru ca invata de la inceputul carierei lor despre cum sunt gandite si cum actioneaza produsele Reuters. In Romania, mai mult ca oriunde, avem nevoie sa ne formam personalul in spiritul propriei culturi organizationale, deoarece unele dintre solutiile pe care le-am instalat aici au constituit o premiera in Europa. Piata si clientii de aici simt nevoia de avansare, de progres, si noi trebuie sa le oferim garantia reusitei. Avem oameni care cunosc foarte bine produsele si care pot sa adapteze solutia la necesitatile clientului, indiferent de marime, si sa-i asigure suport pe toata durata utilizarii produselor.
Capital: Avand in vedere caderea pietelor financiare la nivel international, cum s-a repercutat aceasta in cadrul politicii de recrutare a personalului?
Frank Beaumont: Ne aflam intr-o etapa in care economia globala si pietele financiare trec printr-o perioada dificila. Iar noi a trebuit sa reducem costurile, si clientii nostri la fel. Momentan, ne-am reorganizat operatiunile de back-office, ceea ce inseamna ca mai putini oameni lucreaza in departamentul financiar sau in functii de administratie, dar investim in pozitii care lucreaza mai mult cu clientii, cum ar fi consultantii. Ceea ce facem la nivel international aplicam si in Romania. Astazi, Reuters are in Romania o echipa formata din 28 de persoane, cu un puternic departament de consultanta ce acopera cererea de servicii profesionale atat pe plan local, cat si pentru pietele din Bulgaria si Republica Moldova. In Romania avem o afacere profitabila si clienti din foarte multe domenii. Suntem pe aceasta piata din 1986 si cred ca suntem singurul provider international de date care are un birou permanent aici.
Capital: In Romania gasirea unui loc de munca pentru tinerii absolventi ramane totusi o problema. Ce sfat le puteti da acestora?
Frank Beaumont: Gasirea unui loc de munca pentru absolventi nu este o problema doar in Romania; este o problema pentru studentii din intreaga lume, mai ales pentru cei din Europa Centrala si de Est. A fost o perioada grea si probabil ca economia va evolua la fel si in urmatorii doi ani. Dar in cele din urma, lucrurile se vor rezolva, si atunci va fi nevoie de oameni foarte bine pregatiti. Asadar, tinerii absolventi trebuie sa se pregateasca si sa se perfectioneze incontinuu.