Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat că este adeptul revenirii uniformei în școli, dar a precizat că aceasta ar trebui să fie diferită în cadrul fiecărei unități de învățământ.

Sorin Cîmpeanu, de acord cu revenirea uniformei în școli

„Sunt peste 17.000 de școli în România, condițiile diferă foarte mult de la o școală la alta. M-aș bucura să existe acest sistem în care elevii să considere școala un mediu prietenos, școala să fie un loc în care ei merg cu plăcere, un loc în care ei sunt mândri.

Dacă sunt mândri de școală vor fi mândri să poarte și însemnele acelei școli. Este însă un lucru care trebuie abordat diferențiat de la o școală la alta”, a declarat Sorin Câmpeanu pentru Antena 3.

Pe de altă parte, ministrul Educației a vorbit recent despre meditații și a declarat că acestea nu sunt încurajate, dar nu pot fi interzise, decât în cazul în care este vorba despre meditații cu proprii elevi ai unui colegiu.

Ministerul Educației nu încurajează sistemul de meditații

„Ministerul Educației nu încurajează sistemul de meditații. Dar sistemul de meditații există în orice stat al acestei lumi. Din punct de vedere al sistemului de educație, este total nerecomandabil, chiar interzis prin lege, să faci meditații cu propriii elevi de la clasă”, a declarat acesta.

În momentul de față, Ministerul Educației nu deține atribuții de control din acest punct de vedere, „însă va exista o comisie națională de inspecție școlară care va avea ca obiectiv exact respectarea acestor reguli ce țin de deontologia profesională”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

„Schimbarea este esențială”

Pe de altă parte, în ceea ce privește cele două legi ale Educaţiei aflate în dezbatere publică ministrul a menţionat că nu sunt altceva decât transpunerea în text legislativ a raportului final „România Educată”.

„Schimbarea este esenţială. Spre deosebire de Legea 1 din 2011, care a avut schimbări de proces importante, corecte, însă nu au fost însoţite de schimbări de instituţii, nu au fost însoţite de schimbări de resurse.

Atunci când vrei să obţii rezultate diferite cu aceiaşi oameni, cu aceleaşi instituţii, cu aceleaşi resurse, şansele sunt minime şi asta s-a văzut, s-a văzut prin faptul că, spre exemplu, în anul 2022, am organizat Bacalaureatul după Legea 84 din 1995. La 11 ani de la apariţie, încă nu am putut organiza examenul de Bacalaureat după Legea 1.

De ce? Nu au fost instituţii, nu au fost mecanisme, nu au fost resurse. Acest proiect de lege însoţeşte schimbările de proces cu schimbări în arhitectura de sistem. Acest sistem însoţeşte schimbările de proces şi de instituţii, cu resurse. Dacă nu vom avea resurse financiare, toate aceste lucruri vor fi degeaba”, a subliniat ministrul Educaţiei.