Va însemna vara aceasta o creștere pentru industria de bere din România? Jucătorii din piață sunt încrezători, dar se feresc să avanseze cifre, după ce în primele luni ale acestui an consumul de bere a indicat o scădere de 5%, cauzată, în principla, de scăderea puterii de cumpărare, potrivit datelor Asociaţiei Berarii României.
Mai mult, comparând cu perioada similară a lui 2008, an de referinţă pentru istoria pieţei din punct de vedere al consumului înregistrat, scăderea din 2012 este dramatică: 23%.
Așadar, datele recente referitoare la evoluţia pieţei confirmă un trend negativ care, începând din 2008, marchează industria locală a berii, conducând la întocmirea unui bilanţ nefavorabil.
Puternic lovită de criza economică care a indus o scăderea majoră a puterii de cumpărare a românilor, această piață s-a confruntat în ultimii ani cu o contracţie importantă la nivelul consumului, scăderea cumulată în anii 2009 şi 2010 atingând 16%.
Totodată, scăderea consumului a avut, în cei patru ani de recesiune, implicaţii negative la nivelul întregii industrii, în special de natură socială. Astfel, în doar trei ani, numărul locurilor de muncă generate de industria berii la nivelul întregii economii a ţării, direct şi indirect, s-a redus cu un procent important, de 21%, scăzând de la 96.400, la 76.000.