Se pare că în anul 2021, taxa auto ar putea fi reintrodusă din nou în România. Analiștii economici susțin că reintroducerea taxei este necesară, deoarece tot mai multe mașini din România sunt second-hand, încurajând astfel șoferii să cumpere mașini electrice.
„Ce s-a schimbat in ultima perioada este planul Uniunii Europene de a trece catre masini si catre activitati care polueaza cat mai putin. Acum, s-ar putea ca aceasta cerinta de reducere a poluarii sa vina din partea UE avand in vedere ca banii care vin sunt europeni”, a explicat Adrian Codirlasu, vicepresedinte CFA Romania, potrivit ziare.com.
În același timp, acesta a mai precizat că reintroducerea taxei ar putea avea beneficii pe termen lung în România.
„Producatorii auto traditionali, care nu vor veni cu masini electrice vor avea mari probleme in viitor, iar o asemenea taxa ii va ajuta pe cei de la Dacia sa vanda mult mai bine o masina electrica precum e Spring”, afirma analistul.
De cealaltă parte, ministrul Mircea Fechet a dezvăluit pentru Capital în urmă cu câteva zile că nu intenționează reintroducerea unei taxe auto, așa cum au mai declarat alți oficiali.
”Nu am avut nicio discuție referitoare la o noua taxa auto. Dimpotrivă, am anunțat ca nu vom introduce nicio taxa noua.”, a spus ministrul.
Taxa auto a fost eliminată în 2017
Începând cu luna februarie a anului 2017, taxa auto a fost eliminată, iar persoanele care au plătit suma respectivă la înmatricularea vehiculelor, urmau să primească banii înapoi de la stat.
După ce măsura a fost luată, fostul ministru al Mediului, Graţiela Gavrilescu, declara că Timbrul de mediu va avea un înlocuitor, dar „în niciun caz nu va fi vorba despre o nouă taxă”.
Totuși, la jumătatea lunii decembrie 2018, Gavrilescu anunţa că nu a fost găsită nicio variantă a noii contribuţii care urma să înlocuiască taxa auto.
Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii.