După ce a pus piciorul în România, imperiul Ford a început şi să meargă, încă timid, către reţeaua de dealeri a mărcii. În această săptămână, uzina din Craiova a dat naştere primului Transit Connect. Alte câteva zeci de vehicule aliniate pe linia de asamblare aşteaptă să primească componente sosite „la pachet” din Turcia. Evenimentul de prezentare al primul Ford, mai mult sau mai puţin românesc, a atras la Craiova o mulţime de personalităţi din business
După ce a pus piciorul în România, imperiul Ford a început şi să meargă, încă timid, către reţeaua de dealeri a mărcii. În această săptămână, uzina din Craiova a dat naştere primului Transit Connect. Alte câteva zeci de vehicule aliniate pe linia de asamblare aşteaptă să primească componente sosite „la pachet” din Turcia.
Evenimentul de prezentare al primul Ford, mai mult sau mai puţin românesc, a atras la Craiova o mulţime de personalităţi din business şi politică. Revista „Capital”, care apare luni, vă prezintă atât atmosfera din jurul acestui eveniment, cât şi implicaţiile demarării producţiei de automobile Ford în România pe 8 septembrie 2009.
– Ford s-a ţinut de cuvânt, îndeplinind una dintre promisiunile din contract: primul vehicul a fost asamblat în septembrie 2009.
– Deocamdată, uzina de la Craiova este doar una de asamblare care funcţionează în regim de testare al instalaţiilor şi al capacităţii munictorilor de a respecta standardele de calitate Ford.
– Activitatea uzinei se desfăşoară cu frâna trasă. Din cauza condiţiilor economice, Ford nu se grăbeşte să demareze producţia la nivelul aşteptat de noi. Din întreaga uzină nu funcţionează decât secţiile de asamblare finală şi cea de sudură. Lăudata vopsitorie cu sistemul revoluţionar 3Wet este încă în faza de modernizare.
– Maşinile vin la pachet din Turcia, iar în România doar sunt puse cap la cap.
– Furnizorii se lasă aşteptaţi, dar semnalul dat de Ford acum poate grăbi sosirea acestora.
– Autorităţile locale sunt depăşite de situaţie şi nu au nici cea mai vagă idee ce înseamnă Ford pentru judeţul Dolj. Prefectura nu a putut să ne spună nimic despre numărul de angajaţi în industria auto doljeană. Nici măcar ce fonduri vor ajunge la bugetul local de la Ford sau ce investiţii mai sunt necesare pentru infrastructura aferentă unei uzine care va produce peste 3 ani circa 300.000 de maşini. Surprinzător, prefectul ne-a îndrumat către Ford România pentru aceste detalii, în vreme ce Consiliul Judeţean a ignorat cu nonşalanţă întrebările nostre.
Pentru detalii despre adevărata faţă a uzinei din Craiova şi perspectivele sale de a plasa România pe harta marilor producători de autovehicule, citiţi articolul publicat de revista „Capital” în ediţia sa de luni.
Nu treceţi cu vederea nici interviul acordat de preşedintele Ford Europa, în exclusivitate, revistei „Capital”. John Fleming recunoaşte că, acum, la Craiova doar se testează activitatea şi nu neagă că viitorul model va fi B-Max, menţionând şi că acest viitor vehicul va avea multe componente made in România spre deosebire de actualul Transit Connect.