„Șeful Eurogrup a declarat că Grecia este pe punctul de rămâne fără bani în timp ce speranţa de a se ajunge la un acord care să pună capăt crizei agravate a datoriilor Atenei până la sfârșitul acestei săptămâni au fost din nou spulberate. Surse de la Bruxelles au spus nu există nici o perspectivă de a se încheia negocierile între coaliția din Atena, condusă de Syriza, și creditorii săi în cadrul întâlnirii de la Riga, de la sfârșitul acestei săptămâni. Într-o nouă zi de criză, acțiunile și obligațiuni grecești au ajuns sub presiune, iar autoritățile au reacționat cu furie, sechestrarând fondurile de rezervă ale băncii centrale în scopul de a plăti facturile de zi cu zi ale guvernului central. Jeroen Dijsselbloem, ministru de finanțe olandez și lider al Eurogrupului, a declarat ca se asteaptă înca la un acord la care să se ajungă în următoarele săptămâni”, mai scrie Guardian.
„Flash Crash” – acuzaţii pe bandă”, titrează The Wall Street Journal.
„Un trader care a operat din locuinţa sa din West London a fost arestat de autoritățile britanice pe baza acuzaţiilor formulate de justiţia americanăpotrivit cărora a provocat prăbuşirea Dow Jones Industrial Average cu 1.000 de puncte pe 6 mai 2010, în ceea ce este cunoscut ca " flash crash".
„Un trader a fost arestat în manipularea care a contribuit la așa-numitul caz "Flash Crash", din 2010”, citim în The New York Times.
„Acum cinci ani, sistemul financiar global a fost zguduit de "flash crash", 15 minute de haos care a zguduit marile piețe ale lumii și a determinat investitorii, atât mari cât şi mici să se întrebe cum o parte vitală a economiei poate fi îngenuncheată. Marți, procurorii americani au declarat că o mare parte din vina pentru acel eveniment aparţine unei singure persoane: un bărbat în vârstă de 36 de ani care a manipulat cu îndrăzneală piețele din locuinţa lui aflată la câteva minute distanţă de Aeroportul Heathrow din Londra, acolo unde a fost arestat. Indicele Dow Jones a scăzut mai mult de 600 de puncte în câteva minute în după-amiaza zilei de 6 mai 2010, apoi s-a recuperat aproape imediat. Astfel, Navinder Singh Sarao şi-a demonstrat agresivitatea în manipularea pieţei.”
„Naufragiul imigranţilor: Cine este responsabil?”, titrează Le Monde.
„După emoție vin întrebările. Imaginile naufragiului de duminică în largul coastelor libiene ne face să ne punem o întrebare: cine este de vină? Cine este responsabil pentru moartea acestor 800 de persoane îmbarcate pe o navă supraîncărcată ce a pornit spre Europa? Iar acest dezastru vine după ce 400 de imigranți au murit pe 12 aprilie, 40 s-au înecat în 16 aprilie, trei au murit luni in Marea Egee. Lista naufragiilor mortale este deja lungă în acest an. Aproape la fel de lungă precum cea a responsabilității.”
„Un diamant perfect, vândut cu 22 de milioane de dolari la New York”, mai citim în Le Monde.
„Un diamant de 100 carate descoperit într-o mină din Africa de Sud a fost adjudecat la licitaţie cu 22,1 milioane dolari la New York, în doar trei minute, a anunţat Sotheby’s. Celebra casă de licitaţii a estimat diamantul de 100.20 carate între 19 și 25 de milioane, numindu-l "diamant perfect, şlefuit ca un smarald, cel mai mare oferit vreodată într-o vânzare."
„Noul avertisment al Harley Davidson rezonează cu multe companii americane mari”, citim în portalul de ştiri american Business Insider.
„Când constructorul de motociclete Harley-Davidson Inc a avertizat marți că discounturile aplicate rivalilor săi i-ar putea știrbi profiturile, mesajul a rezonat dincolo de afacerile constructorilor de motociclete. De la maşini la echipamente pentru constructii, impactul dolarului puternic este o problemă majoră pentru companiile americane care vand peste mări. Recenta ridicare a dolarulului american la maxime multianuale față de principalele valute, cum ar fi euro și yenul, a devenit de asemenea o provocare pentru eforturile lor de a-şi proteja cota pe piaţa internă. Cota de piață din SUA a companiei Harley-Davidson a scăzut cu aproape 5 puncte procentuale în primul trimestru, la 51,3%, iar concurenții au oferit reduceri de până la 3.000 dolari per motocicletă și a redus prețurile cu amănuntul cu până la 25%.