"Bombardamentele din Yemen sperie investitorii care cred că liniile de alimentare ar putea fi afectate. Petrolul Crude a urcat cu 4% pe piețele mondiale. Prețurile la petrol au crescut pe piețele mondiale în condiţiile în care investitorii se tem că riscul tensiunilor din Yemen s-ar putea transforma într-un conflict generalizat în Orientul Mijlociu, fapt care ar sufoca livrările de țiței. Costul unui baril de petrol Crude a crescut mai mult de 4% joi, la 58.93 dolari, după ce au apărut informaţii cu privire la atacuri aeriene saudite asupra capitalei Yemenului, Sanaa şi asupra orașului port Aden, din sudul ţării – aproape de traseul de alimentare cu petrol din Golful Aden și canalul Suez. Un baril de petrol West Texas Intermediate a sărit cu 2.17 dolari, ajungând la 51.37 dolari", mai citim în Guardian.
"Grecia speră să ajungă săptămâna viitoare la un acord vital privind reformele", mai scrie Guardian.
"Timpul trece, iar guvernul Greciei încearcă să ajungă la un acord cu creditorii săi săptămâna viitoare. Ministrul grec al Economiei, George Stathakis a spus pentru Antena TV că Atena va face rost de banii de care are nevoie. La rândul ei, opoziţia greacă a avertizat că guvernul va rămâne fără bani până la Paşte. Noile date de la Banca Centrală Europeană arată că depozitele bancare continuă să cadă, cu alte 7,6 miliarde de euro retrase din bănci în Februarie."
"Grecia îşi ascute politicile fiscale pentru a-şi satisface creditorii", titrează The Wall Street Journal. "Grecia se grăbește să alcătuiască o listă a reformelor economice care să-i satisface pe creditorii săi și care să-i asigure ajutorul de salvare de care are nevoie disperată, în condiţiile în care are bani tot mai puţini."
"Andreas Lubitz, pilotul german căruia i-a plăcut să zboare, a sfârşit într-o cursă misterioasă şi mortală", titrează The New York Times. "Copilotul acuzat că a părbuşit în mod deliberat avionul Germanwings în Alpi a trecut toate testele medicale și de zbor, au spus oficialii Lufthansa."
"Prăbuşirea avionului a fost determinată de un act deliberat, spun procurorii", mai citim în New York Times. "Copilotul a inițiat coborârea avionului în timp ce era singur în cabina de pilotaj, după ce l-a blocat pe pilot în afara cockpit-ului, a declarat un procuror francez."
"Prăbușirea avionului Airbus A320: copilotul a acţionat comenzile care au dus la prăbuşirea aeronavei", citim în pagina electronică a publicației Le Monde.
"La două zile după accidentul avionului Airbus A320 al companiei aeriene Germanwings, procurorul general din Marsilia, Brice Robin, a susţinut o conferință de presă în care a dezvăluit conținutul cutiei neagre a avionului, cea care înregistrează sunetele din cabina şi care a fost recuperată. Potrivit datelor preliminare ale anchetei, copilotul a acţionat comenzine pentru a determina prăbuşirea avionului: o acțiune care, potrivit procurorului Robin, "nu putea fi decât voluntară." Lufthansa, compania-mamă a Germanwings, a explicat că nu are pentru moment "nici cel mai mic indiciu" cu privire la motivele copilotului."
"Copilotul Germanwings se presupune că a primit acum câţiva ani tratament psihiatric pentru un episod de depresie serioasă", citim în portalul de ştiri Business Insider.
"Copilotul care se pare că a prăbuşit în mod deliberat avionul care transporta alte 149 de persoane în Alpii francezi au primit tratament psihiatric pentru o "episod depresiv grav" în urmă cu șase ani, scrie vineri tabloidul german Bild, citat de Business Insider. Citând documente interne și surse Lufthansa, publicaţia Bild a declarat că Lubitz a făcut în total un an și jumătate de tratament psihiatric și că documentele relevante vor fi transmise anchetatorilor francezi, după ce sunt examinate de autoritățile germane."
"Zborul Germanwings 4U – 9525: Care este secretul? Adeverin'e medicale pentru piloţi?", citim în publicaţia germană Bild.
"De ce era copilot Andreas Lubitz şi ce se acoperă prin moartea sa? Compania aeriană la care era angajat Lubitz rămâne tăcută. De ce şi-a întrerupt Lubitz studiile? Pentru ce s-a aflat el sub tratament medical?"