“Președintele rus Vladimir Putin se pregătește pentru lovituri aeriene unilaterale împotriva Statului Islamic în Siria dacă Statele Unite îi resping propunerea de a-și uni forțele, potrivit două persoane familiarizate cu problema. Rusia și-a sporit prezența militară în interiorul Siriei și aprovizionarea cu arme a armatei siriene, intensificându-și sprijinul acordat vechiului aliat președintele Bashar al-Assad, în timp ce țările occidentale care i se opun lui Assad avertizează asupra destabilizării în continuare a regiunii. O sursă diplomatică rusă a declarat pentru Reuters miercuri că Moscova vede o șansă sporită să ajungă la un acord internațional asupra luptei împotriva terorismului în Siria și să se pună capăt crizei ce a intrat în al cincilea an. Bloomberg relatează că acţiunea preferată de Putin este ca guvernul SUA și aliații lui să fie de acord să-și coordoneze campania împotriva militanților Statului Islamic cu Rusia, Iranul și armata siriană. Compania media citează o persoană apropiată Kremlinului și un consilier al Ministerului Apărării de la Moscova. Bloomberg mai citează o a treia persoană care declară că propunerea lui Putin constă într-o acțiune militară comună însoțită de o tranziție politică, în timp ce plecarea lui Assad este o cerere cheie a Statelor Unite. Rusia a comunicat propunerea Statelor Unite, potrivit Bloomberg.
“Atentat în Yemen: numeroase victime după atacuri sinucigaşe timpul rugaciunilor”, scrie The Guardian, în pagina electronică.
“Doi atentatori sinucigaşi s-au aruncat în aer la o moschee condus de rebelii Houthi în capitala Yemenului, Sanaa, în prima zi a sărbătorii musulmane Eid al-Adha, exploziile provocând numeroase victime. Cel puțin 10 persoane au fost ucise în atac, care a avut loc la moscheea Al-Balili din cartierul al-Safya. Atentatul survine în timp ce musulmanii din întreaga lume au sărbătorit Eid al-Adha – sărbătoarea sacrificiului – pe care musulmanii o marchează prin rugăciuni în adunări la moschei.”
“Martin Winterkorn, CEO Volkswagen a demisionat în urma scandalului emisiilor”, titrează The New York Times.
“Directorul general al Volkswagen, Martin Winterkorn, şi-a prezentat miercuri demisia, după o reuniune de urgenţă a conducerii şi principalilor acţionari, pe fondul scandalului emisiilor. Cel mai mare producător auto din lume vrea “un nou început credibil”, a afirmat şeful Board-ului de supervizare, Berthold Huber. Un succesor al lui Martin Winterkorn va fi anunţat vineri. Winterkorn a declarat că demisionează pentru a-şi asuma 'deplina responsabilitate' pentru scandalul care a afectat compania germană. Berthold Huber a afirmat că VW regretă profund scandalul precum şi pierderea încrederii clienţilor. Înaintea scandalului, Board-ul de supraveghere al VW intenţiona să extindă cu doi ani contractul lui Winterkorn, la reuniunea prevăzută pentru vineri. Martin Winterkorn, în vârstă de 68 de ani, este din 2007 director general al companiei germane şi Board-ul de supervizare al VW ar fi urmat să-i extindă contractul până la sfârşitul lui 2018.”
“CEO-ul Volkswagen demisionează în timp ce producătorul auto încearcă din răsputeri să oprească scandalul emisiilor”, scrie The Wall Street Journal.
“Volkswagen AG a încercat miercuri să limiteze proporţiile scandalului care ameninţă cel mai importantă companie din Germania, înlăturarând directorul executiv și angajând urmărirea penală a celor implicați într-o schemă de înşelăciune privind testele de poluare în SUA. Volkswagen este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităţilor SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor dar nu şi în timpul operaţiunilor normale. Din acest motiv nivelul poluării era mai ridicat, susţine Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA. Reprezentanţii VW au recunoscut că au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor şi au anunţat că 11 milioane de vehicule diesel vândute în întreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare. Numai în SUA, amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari sau 30.000 de dolari per vehicul.”
“Acţiunile maşinilor japoneze lovite de scandalul Volkswagen”, scrie portalul de ştiri Business Insider.
“Scandalul Volkswagen loveşte în industria auto la nivel global. Acţiunile companiilor producătoare de automobile tranzacţionate la bursa japoneză s-au prăbuşit. Mazda a pierdut 7%. Mitsubishi Motors este mai jos cu 4,5 procente. Honda şi Suzuki au scăzut cu 3%, Isuzu – 4%. Toyota si Nissan sunt ambele mai jos cu aproximativ 1,4%. Companiile producătoare de automobile au o pondere importantă pe pe Nikkei, iar indicele general se scufundă după vacanţa de ieri.”
„Germania: dezbatere privind impactul economic al primirii refugiaților”, scrie Le Monde.
„Subiectul este în continuare dezbătut în Germania. Într-o notă publicată marți, Institutul de Cercetare Economică Ifo din Munchen, cunoscut pentru pozițiile sale conservatoare, estimează că cei 800.000 de refugiați așteptaţi în acest an în Germania vor costa "vor costa 10 miliarde de euro". Subliniind umanitarismul situaţiei , IFO se îndoieşte că impactul acestui val de imigranți este pozitiv pentru economie. "Pentru a preveni transformarea crizei refugiaților într-o povară pentru contribuabilii germani, ar trebui să se reducă salariul minim", spun experții. Imigranții cu o calificare redusă din Irak, Nigeria, Siria și Afganistan nu ar găsi de muncă la acest nivel de remunerare. Potrivit Institutului, citând cifrele de la Banca Mondială, 53% dintre afganii cu vârste între 14 şi 24 ani sunt analfabeți, 34% dintre nigerieni, 18% din irakieni și 4% din sirieni. Este într-adevăr un declin..”