„Volkswagen anunţă că 11 milioane de maşini din toată lumea sunt afectate de scandalul Diesel”, titrează The New York Times.
„Volkswagen AG a declarat că scandal privind falsificarea datelor privind emisiile la maşinile din SUA ar putea afecta 11 milioane de automobile de pe glob, în condiţiile în care investigațiile în ce privişte maşinile Diesel s-au înmulțit, crescând presiunile asupra proaspătului CEO al grupului Martin Winterkorn. Cel mai mare producator auto din lume, a declarat că va pune deoparte 6,5 miliarde de euro în conturile sale pe cel de-al treilea trimestru, pentru a ajuta la acoperirea costurilor în cel mai mare scandal din istoria de 78 de ani a companiei, făcând o gaură în previziunile de profit ale analiştilor. Compania a avertizat, de asemenea, că suma ar putea crește, spunând că maşinile diesel cu așa-numitul tip de motoare EA 189 construite pentru modelele Volkswagen la nivel mondial au aratat o "deviație notabilă" în nivelul de emisii între testare și utilizarea pe drumurile publice. Agenția Statelor Unite pentru Protecția Mediului EPA a declarat, vineri, că Volkswagen s-ar putea confrunta cu sancțiuni de până la 18 miliarde de dolari pentru înșelăciune testelor de emisii. În plus, Departamentul de Justiție al SUA a lansat o anchetă penală la Volkswagen. Ancheta este de natură să examineze nu numai posibile încălcări ale Clean Air Act, dar și încălcare legii anti-fraudă, declarații false de reglementare și alte infracțiuni, au anunţat foști procurori care nu sunt implicaţi în anchetă”, mai scrie The New York Times.
„Scandalul Volkswagen pune presiune pe CEO”, titrează The Wall Street Journal.
„Soarta CEO-ului Volkswagen AG, Martin Winterkorn, care a supravietuit unei „lovituri de stat” în sala de consiliu la începutul acestui an, este acum în pericol din cauza unui scandal de emisii dăunătoare, iar fostii aliați și politicienii vor să ştie ce s-a întâmplat. Erl trebuie să facă faţă şi unei puternice crize financiare. Acţiunile Volkswagen, cel mai mare producător auto din lume, înregistrau marţi la bursă un declin de 17,5%, la 110,20 euro, comparativ cu o scădere de 20% luni, după ce compania a anunţat provizioane de 6,5 miliarde de euro pentru a acoperi costurile legate de scandalul poluării. Din cauza declinului acţiunilor, VW a pierdut luni aproximativ 15 miliarde de euro din capitalizarea de piaţă. În acest an, titlurile companiei au scăzut la bursă cu 41%. Reprezentanţii VW au recunoscut că au falsificat datele la testele din SUA privind emisiile vehiculelor şi au anunţat că 11 milioane de vehicule diesel vândute în întreaga lume au fost echipate cu sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare. Investigaţiile privind maşinile fabricate de Volkswagen au fost extinse în Coreea de Sud, Germania şi Italia, în timp ce ministrul francez de Finanţe, Michel Sapin, a cerut o anchetă la nivelul UE privind scandalul în care este implicat producătorul auto german, avertizând că şi companiile auto franceze ar putea fi verificate.”
“Există o problemă monstruoasă în centrul scandalului VW, despre care nu vorbește nimeni”, scrie portalul de ştiri Business Insider.
“Volkswagen a avut una dintre cele mai dure perioade ale sale de vineri, de când a fost acuzat de instalarea unui soft pe mașinile sale, care ascundea cantitatea de poluanți emişi. Autoritatea de profil din Statele Unite, EPA, spune că o jumătate de milion de maşini VW încalcă legea numai în SUA. Valoarea companiei scade, acţiunile se prăbuşesc, pierderile financiare cresc, iar VW a fost deja lovită de un proces intentat în numele proprietarilor de automobile. Dar ce înseamnă toate acestea pentru mediu? Judecând după propria declaraţie a VW, avem 11 de milioane de mașini pe drumurile publice din întreaga lume, care au instalat echipamentul înşelator. În SUA, vehiculele VW afectate eliberează în atmosferă de până la 40 de ori mai mult oxid de azot Nox faţă de cât ar trebui, potrivit EPA. Oxidul de azot este un poluant periculos care, pe lângă faptul că în plus contribuie la încălzirea globală, poate distruge sănătatea aducând boli precum astm, bronșită şi emfizem.”
„Papa Francisc se întâlnește cu Obama la începutul unui imprevizibil, nu foarte liberal turneu american”, titrează The Guardian.
„Papa Francisc şi-a început vizita oficială în Statele Unite ale Americii. Suveranul Pontif a sosit marţi după amiază la baza Andrews, unde a fost întâmpinat de preşedintele american Barack Obama şi de familia acestuia. Suveranul Pontif are programate mai multe vizite la Washington, New York şi Philadelphia. Papa Francisc va fi primit de președintele Barack Obama, de această dată la Casă Albă iar joi se va adresa Camerelor reunite ale Congresului American. Suveranul Pontif va susține vinery o cuvântare în plenul Adunării Naționale a ONU cu prilejul celei de a 70 reuniuni a organizației. Din programul lui Papei Francisc în Statele Unite mai fac parte o slujbă de beatificare la Washington, dar şi o slujba în aer liber în orașul Philadelphia la care sunt așteptați să participe aproape un milion şi jumătate de credincioşi.”
“Uniunea Europeană a căzut de acord în privinţa distribuirii în două tranşe a 120.000 de refugiați”, scrie Le Monde.
„Uniunea Europeană a aprobat marţi, la reuniunea miniştrilor de interne şi ai justiţiei, “cu o largă majoritate”, repartizarea a 120.000 de refugiaţi între statele membre, în pofida opoziţiei mai multor ţări din Europa Centrală şi de Est, printre care şi România, faţă de cotele propuse de Comisia Europeană. “Decizia de relocalizare a 120.000 de persoane a fost adoptată cu o largă majoritate de state member”, a anunţat pe Twitter preşedinţia luxemburgheză a Consiliului UE. Pe aceeaşi reţea de socializare, ministrul de interne ceh Milan Chovanec a precizat că Cehia, Slovacia, România şi Ungaria au votat împotrivă, iar Finlanda s-a abţinut.”