Monitorizarea institutului AC Nielsen pe 13 titluri de reviste arata ca, in decursul anului 1998, volumul brut de publicitate obtinut de acestea a fost de peste 13,62 milioane dolari. Calculul s-a facut pe baza tarifelor-lista de reclama pentru fiecare publicatie in parte. Nu au fost luate in consideratie disconturile. Cele 13 publicatii sunt cele mai puternice suporturi publicitare de pe piata periodicelor.
Monitorizarea AC Nielsen arata ca volumul mediu lunar de reclama al fiecarei reviste pe anul 1998 a crescut fata de anul 1997.
Cele mai spectaculoase cresteri le-au inregistrat revistele Capital (iata un motiv de lauda, oricat de modesti incercam sa fim!), de la 207.391 dolari in ‘97, la 310.865 dolari in 1998, Pro Sport Magazin, de la o medie lunara de 9.344 dolari, la 43.832 dolari, Piata Financiara, de la 42.710 dolari, la 86.723 dolari si Lumea Femeilor, cu o crestere de la 8.206 dolari la 13.908 dolari.
Volumul brut a influentat direct si numarul de pagini acoperite cu reclame. De la o medie lunara de 63 de pagini cu publicitate in 1997, Capital a ajuns, anul trecut, la o medie lunara de 85 de pagini. Pro Sport Magazin a atins o medie lunara de 29 de pagini publicitare, fata 9 pagini, cat avusese in 1997. Interesant de remarcat este faptul ca pentru revista Avantaje, desi a inregistrat o crestere a volumului brut de publicitate, paginile vandute clientilor au scazut de la o medie lunara de 45 in 1997, la 41 in 1998. O comparatie cu Unica, principala sa rivala, nu este posibila, pentru ca revista trustului Ringier de-abia si-a consolidat pozitia pe piata in anul 1998. Demn de remarcat (si cu asta sfarsim sa ne mai laudam, cel putin pentru un an) este faptul ca cele trei produse ale trustului Ringier, Capital, Unica si Lumea Femeilor, au detinut anul trecut 33% din publicitatea investita in piata revistelor.
Cresterile volumului brut de publicitate se explica atat prin scumpirea tarifelor de reclama pentru fiecare publicatie, cat si prin consolidarea pozitiilor celor 13 reviste pe piata.