UPDATE Revolut, acuzată de pierderea a 165.000 de lire sterline de un client britanic. Reacţia companiei pentru Capital

card Revolut

SURSA FOTO: Dreamstime

Compania Revolut este acuzată de un britanic că a rămas fără 165.000 de lire sterline în cont din cauza sistemelor insuficiente de securitate. Până în prezent, compania a refuzat să returneze suma respectivă, dar a dispus controale. Vă prezentăm şi explicaţiile oferite de reprezentanţii companiei.

UPDATE

Iată ce au transmis reprezentanţii Revolut în legătură cu acest caz, în exclusivitate pentru Capital.

„Ne pare rău când aflăm de orice situație în care clienții noștri au fost victimele unor escroci care au apelat la scenarii sofisticate de fraudă, fără vreo remușcare. Revolut tratează cu maximă seriozitate frauda și riscurile privind atragerea clienților în scenarii de criminalitate financiară, un fenomen care afectează întreaga industrie.

Doar în 2023, am redus cu peste 20% numărul tranzacțiilor frauduloase în Regatul Unit și am prevenit pierderi din fraude estimate la peste 475 milioane de lire sterline, la nivel global, în condițiile în care ritmul nostru de creștere a fost de peste un milion de noi clienți, în fiecare lună.

Am făcut investiții semnificative în dezvoltarea echipei noastre FinCrime, care reprezintă acum mai mult de o treime din totalul efectivelor noastre la nivel global, adică peste 10.000 de salariați. Am dezvoltat și implementat modele avansate de inteligență artificială capabile să detecteze și să blocheze tranzacții potențial frauduloase, utilizând sute de date interne și externe. Jumătate dintre analiștii noștri de date lucrează la proiecte sau produse de prevenire a criminalității financiare.

Utilizăm variate abordări pentru a identifica și elimina ”vraja” pe care escrocii o exercită asupra clienților, dar evităm să le prezentăm public, tocmai pentru a nu le compromite eficiența și a nu expune clienții la riscul ca infractorii să le exploateze ulterior în scenariile lor. Doar un exemplu, întârziem plățile pentru a permite clienților să se oprească, să gândească mai bine și să efectueze verificări suplimentare. Implicăm agenții noștri specializați în lămurirea, în chat, a acelor situații de tranzacții suspecte.

Rezultatele ne arată că, în 2024, prin avertismentele de intervenție în caz de fraudă, am oprit aproape de două ori mai mulți clienți să continue cu tranzacții potențial frauduloase față de anul anterior. Un alt mod în care acționăm – ne extindem constant măsurile de protecție existente, așa cum este și Protecția fondurilor, o nouă funcție de identificare biometrică concepută pentru a preveni accesul hoților la economiile clienților din aplicația Revolut.

Din păcate, există un număr restrâns de cazuri în care fraudele s-au produs, ceea ce este și sub așteptările noastre. Totuși, aceste cazuri nu reflectă experiența majorității covârșitoare a clienților, care continuă să se bucure de produsele și serviciile Revolut în siguranță.

Oricât de mult am evolua și am inova pentru a ne proteja clienții, există întotdeauna loc pentru și mai multe de făcut pentru a combate această problemă la nivelul întregii industrii și vom depune toate eforturile pentru a reduce și mai mult numărul fraudelor.”

Ştirea iniţială

Un britanic acuză Revolut de pierderea a 165.000 de lire sterline

Un bărbat din Marea Britanie, cunoscut sub numele de Jack, a pierdut 165.000 de lire sterline din contul său Revolut după ce a fost păcălit de escroci să ofere informații care le-au permis acestora accesul la contul său.

Jack dă vina pe măsurile de securitate ale Revolut, considerând că sistemele companiei nu au fost suficient de eficiente pentru a opri furtul, transmite BBC.

Cum a fost păcălit britanicul?

Incidentul a avut loc în februarie 2024, când Jack, aflat într-un spațiu de coworking, a primit un apel de la cineva care pretindea că lucrează la Revolut. Escrocul i-a spus că contul său ar fi fost compromis din cauza utilizării unei rețele Wi-Fi publice.

În cadrul apelului, Jack a fost convins să furnizeze suficiente informații pentru ca escrocii să poată introduce contul său Revolut pe propriul dispozitiv.

Un mesaj text trimis de Revolut a cerut confirmarea unei sume de 21,98 lire sterline, aceeași sumă pe care Jack o cheltuise într-o tranzacție anterioară. Jack, crezând că totul este legitim, a tastat codul de securitate de șase cifre și l-a citit escrocilor. Aceștia au folosit această confirmare pentru a crea conturi false și a fura banii lui Jack.

SURSA FOTO: Revolut

Vulnerabilitățile semnalate de victimă

Jack consideră că măsurile de securitate ale Revolut au fost insuficiente și că sistemele companiei l-au dezamăgit în mai multe moduri.

În primul rând, el susține că infractorii au reușit să ocolească procesul de verificare a identității, inclusiv software-ul de recunoaștere facială, deși Revolut solicită un selfie atunci când un cont este accesat de pe un dispozitiv nou. Jack nu își amintește să fi furnizat o astfel de verificare.

Mai mult, Jack consideră că volumul mare de tranzacții rapide către conturi noi ar fi trebuit să fie un semnal de alarmă pentru Revolut. În decurs de o oră, escrocii au efectuat 137 de tranzacții către trei beneficiari nou creați. Multe bănci și instituții financiare monitorizează activitățile neobișnuite ale clienților, dar Revolut nu a intervenit prompt pentru a verifica aceste tranzacții suspecte.

Nina Kerkez, specialist în fraude la LexisNexis Risk Solutions, afirmă că un astfel de comportament ar fi trebuit să fie investigat de companie: „Dacă cineva procesează brusc un număr mare de tranzacții către un cont nou, este un semnal de alarmă. Băncile ar trebui să se asigure că acele tranzacții sunt legitime.”

Reacția Revolut

Până în prezent, Revolut a refuzat să ramburseze suma pierdută de Jack. Compania, care nu deține încă statutul de bancă cu drepturi depline în Marea Britanie, a declarat că tratează frauda „foarte în serios” și că dispune de „controale solide” pentru a respecta cerințele legale și de reglementare.

Revolut s-a confruntat cu critici și în trecut pentru lipsa unei linii de asistență telefonică dedicate, Jack menționând că a durat 23 de minute să ajungă la departamentul de asistență potrivit pentru a îngheța contul, timp în care au mai fost retrase alte 67.000 de lire sterline.