Utilizatorii români ai Revolut, super-aplicația financiară globală cu peste 18 milioane de utilizatori în întreaga lume, au reluat, în 2021, călătoriile și vacanțele în străinătate, odată cu relaxarea condițiilor de acceptare a turiștilor străini, în al doilea an de pandemie COVID-19.

Potrivit datelor analizate de Revolut, 877.000 de români au achiziționat servicii turistice pentru deplasările în străinătate în 2021, adică de patru ori mai mulți față de 2020.

Utilizatorii Revolut cu vârste cuprinse între 25 și 34 de ani sunt cei care au realizat cele mai mari cheltuieli legate de călătoriile în străinătate, cu o medie de 1.044 EUR/client/an.

Categoria de vârstă care a înregistrat cea mai mare creștere – de 10 ori – a sumei totale cheltuite pentru călătorii și vacanțe în străinătate a fost segmentul 18-24 ani. Un client Revolut din această categorie de vârstă a făcut, în 2021, în medie, cheltuieli de 591 EUR/client/an.

În același timp, pentru că accesul la destinațiile externe a fost mai facil decât în 2020, numărul utilizatorilor care au folosit aplicația Revolut pentru achiziții legate de călătoriile în România s-a redus cu 38% în 2021. Acest trend a condus atât la diminuarea numărului de tranzacții efectuate pe plan intern, cât și la nivelul sumelor cheltuite, care s-au redus cu aproximativ 77% și, respectiv, 86% în 2021 față de 2020.

Cele mai populare destinații

În topul preferințelor românilor, în 2021, s-au menținut cele trei destinații externe pentru călătorii și vacanțe alese și în 2020: Bulgaria, Grecia și Ungaria. Top 5 destinații străine a fost completat de Italia și Germania. Utilizatorii care au optat pentru Grecia au efectuat cele mai multe tranzacții cu Revolut – 962.000, iar cel mai mare volum al cheltuielilor de călătorie a fost înregistrat tot în Grecia. Însă cea mai mare creștere a sumei cheltuite într-o țară străină a fost remarcată în Italia, unde turiștii români au realizat anul trecut cheltuieli de călătorie de 3 ori mai mari decât în 2020.

Dacă ne uităm la statisticile generate de funcționalitatea Sejururi (Stays), lansată la începutul lunii noiembrie 2021, preferințele utilizatorilor înclină spre rezervările de cazări în România, cu cele mai multe utilizări, urmate de Spania, Ungaria, Franța și Italia. Peste 84% dintre rezervările realizate prin funcționalitatea Sejururi au vizat cazarea în hoteluri.

Gabriela Simion, Revolut Romania Branch Head, a declarat: „Comportamentul tranzacțional al anului 2021 ne confirmă încă o dată apetitul românilor pentru călătorii, atât în țară, cât și în străinătate, precum și faptul că Revolut rămâne în topul preferințelor ca partener de vacanță pentru rezervarea sejururilor sau pentru plata achizițiilor din timpul vacanței.

Chiar dacă destinațiile de top au rămas Grecia, Bulgaria, Germania și Italia, românii au efectuat, anul trecut, tranzacții din 200 de țări, teritorii și insule, beneficiind de fiecare dată de cel mai bun curs valutar, fără a-și face griji cu privire la convertirea banilor în moneda locală sau la existența unui card în valută. Le oferim clienților noștri posibilitatea de a face plăți în siguranță indiferent unde călătoresc, în peste 140 de monede, atât cu cardul fizic, cât și cu telefonul. De asemenea, pot retrage numerar gratuit de la orice ATM din lume, în limita aferentă planului ales.

Lansarea serviciului Sejururi adaugă un motiv în plus de a folosi aplicația Revolut pentru evadările din cotidian și nu numai. Pe lângă beneficiile de călătorie deja disponibile, precum schimbul valutar avantajos și asigurările de călătorie gratuite asociate anumitor planuri, Sejururi asigură  cazarea la prețuri atractive în toată lumea și posibilitatea de a primi înapoi până la 10% din valoarea rezervării”.

Gabriela Simion, Revolut Romania Branch Head

 

Cheltuieli pe categorii

Anul trecut, un utilizator Revolut a cheltuit pentru călătoriile în străinătate, în medie, cu 76% mai mult decât în 2020 (sumă medie tranzacționată/ client/ an). Cheltuielile cu cea mai mare pondere în bugetul călătoriilor externe au fost cele alimentare, atât în supermarket-uri, cât și cele generate de consumația în restaurante, cafenele sau prin serviciile de livrare mâncare. Următoarea categorie de cheltuieli a fost reprezentată de cazarea în hoteluri, moteluri și resort-uri.

Când vine vorba despre tipul de cazare în străinătate, utilizatorii Revolut din România au optat atât pentru hoteluri, cât și pentru proprietăți private (Airbnb). Cea mai mare creștere a sumelor cheltuite a fost înregistrată pentru plata cazării în hoteluri (+169% în 2021 vs. 2020).

De asemenea, într-un context care a permis o mai mare mobilitate internă și internațională, închirierile de autoturisme au cunoscut o evoluție pozitivă, cheltuielile cu această categorie de servicii crescând de patru ori comparativ cu 2020.

Inclusiv transporturile aeriene au fost la mare căutare anul trecut, suma totală cheltuită de utilizatorii români pentru a se deplasa cu avionul către destinațiile alese fiind dublă față de cea din 2020.

O altă categorie de cheltuieli care s-a înscris pe un trend pozitiv anul trecut a fost cea a atracțiilor turistice și a achizițiilor de suveniruri și cadouri de vacanță. Suma totală cheltuită în acest scop a fost de trei ori mai mare în 2021 față de 2020, iar numărul tranzacțiilor a crescut cu 240%.

În România, Revolut operează prin Revolut Payments UAB și Revolut Bank UAB, entități înregistrate în Republica Lituania.