În 2022, Revolut a înregistrat venituri în valoare de un miliard de euro, fiind în creștere cu 45% față de veniturile înregistrate în 2021, și anticipează venituri de aproape 2 miliarde de euro în 2023.
În 2022, Revolut a înregistrat venituri de 1 miliard de euro
Revolut Ltd. a făcut publice vineri, 22 decembrie, rezultatele pentru anul încheiat la 22 decembrie 2022.
„2022 a fost un an foarte bun pentru Revolut, un an în care ne-am distanțat semnificativ de competiție, ne-am consolidat situația financiară, am extins baza de clienți, am lansat numeroase produse și funcționalități, am deschis noi piețe și am continuat să ne concentrăm pe activitățile legate de managementul riscurilor, conformitate și guvernanță corporativă”, a declarat Nik Storonsky, Chief Executive Officer și co-fondator Revolut.
„Privind în viitor, prioritatea noastră este să continuăm să creștem în toate piețele unde suntem prezenți. Ne continuăm parcursul pentru obținerea licenței bancare în Regatul Unit, în timp ce ducem mai departe planurile de lansare pe noi piețe.
Recent am depășit borna de 35 de milioane de clienți retail, care lunar realizează mai mult de jumătate de miliard de tranzacții, am lansat Revolut 10, o nouă versiune a aplicației care a adus o schimbare semnificativă a design-ului.
Acestea sunt realizări importante, însă este doar începutul, ambiția noastră este de a crește de zece ori mai mult, până la 350 de milioane de clienți și mai departe”, a adăugat el.
„În ciuda provocărilor macroeconomice și geopolitice, 2022 a fost un an excelent pentru Revolut. Am făcut investiții importante în produse, tehnologie, în managementul riscurilor, conformitate și guvernanță corporativă, în timp ce am ținut costurile sub control. Această strategie a dat roade. Astfel, depozitele clienților au crescut cu 71%, iar numărul clienților pentru planurile cu plată s-a majorat cu 55%.
Sunt încântat și hotărât să dezvoltăm în continuare compania și să confirmăm așteptările stakeholderilor noștri. Suntem în fața unei mari oportunități – aceea de a deveni furnizorul principal de servicii financiare pentru milioane de clienți din lume și contăm pe ambiția, flexibilitatea și capacitatea de a inova a echipelor noastre în atingerea cu succes a acestui obiectiv”, a completat Martin Gilbert, Președintele Consiliului de Administrație.
Cifre cheie pentru cele 12 luni încheiate la 31 decembrie 2022
Creștere accelerată bazată pe diversitatea de produse. Punctul forte al Revolut l-a reprezentat modelul diversificat de creștere, bazat pe Plăți, Abonamente, Schimburi valutare, precum și pe veniturile din dobânzi.
– Veniturile au crescut cu 45%, la peste 1 miliard de euro (923 milioane de lire sterline) în 2022, de la 748 milioane de euro (638 milioane de lire sterline), în 2021, în ciuda tendinței de scădere din 2022 din industria crypto și de pe piețele de capital, care au contribuit la rezultatele bune ale liniei de afaceri Investiții în 2021.
– Veniturile din Carduri și interschimb au crescut cu 105% în 2022 la 359 milioane de euro (306 milioane de lire sterline), de la 175 milioane de euro (149 milioane de lire sterline) în 2021.
– Veniturile din Abonamente au crescut cu 48% în 2022 la 185 milioane de euro (158 milioane de lire sterline), de la 125 milioane de euro (107 milioane de lire sterline) în 2021.
– Veniturile din dobânzi au crescut, în 2022, la 97 de milioane de euro (83 milioane de lire sterline), de la 2 milioane de euro (1,7 milioane de lire sterline) în 2021, susținute de evoluția depozitelor, a creșterii ratei dobânzilor și de consolidarea capabilităților trezoreriei.
– Revolut a adăugat un număr record de clienți anul trecut, adăugând aproape 10 milioane de clienți noi. Depozitele au crescut cu 71% comparativ cu anul anterior, o dovadă a încrederii clienților în capacitatea companiei de a le asigura nevoile de plăți de zi cu zi, nu doar ocazional.
Dublarea investițiilor în creșterea viitoare a Revolut
Pe fondul unui mediu de piață dominat de incertitudine și ezitare, Revolut și-a direcționat excesul de profit brut după cheltuielile de exploatare – 252 milioane de euro (215 milioane de lire sterline) – în principal către investiții în:
– Vânzări și marketing: Compania a investit 141 de milioane de euro (120 milioane de lire sterline) în marketing pe piețele sale pentru a stimula recomandările peer-to-peer, pentru a-și crește prezența pe canalele digitale și pentru a lansa cea mai mare campanie publicitară de până acum a brandului Revolut, în Marea Britanie – ”Your Way in”;
– Produse noi și extindere globală: Revolut a investit peste 76 milioane de euro (65 milioane de lire sterline) pentru conceperea și lansarea de produse noi inovatoare, iar acum aduce peste 50 de produse pe piețele sale. Revolut și-a consolidat, de asemenea, echipele, punând bazele pentru activitățile proaspăt lansate în Brazilia (mai 2023) și Noua Zeelandă (iulie 2023);
– Experiența clienților: Revolut și-a dublat echipa de asistență pentru clienți, 90% dintre solicitările către serviciul de relații cu clienții fiind preluate în mai puțin de două minute.
Ca rezultat al acestor investiții, compania și-a dublat efectivele de la 3.000 de angajați la 6.000, în vreme ce companiile din domeniul tehnologiei au apelat la disponibilizări de personal și reduceri de costuri.
Creștere accelerată și profitabilitate
Rezultatele financiare din 2022 au demonstrat angajamentul Revolut de a construi o afacere durabilă, axată în egală măsură pe creștere accelerată și profitabilitate;
– Pe parcursul anului, veniturile au crescut de la un trimestru la altul cu 20%, în timp ce marja profitului brut în ultimul trimestru al anului a fost de 80%;
– Creșterea veniturilor a pus Revolut într-o poziție de profitabilitate durabilă, în 2022. Compania a înregistrat EBITDA ajustată de 27 milioane de euro (23 milioane de lire sterline) și un profit net de 7 milioane de euro (6 milioane de lire sterline).
Perspective pentru 2023
– Revolut și-a menținut constant creșterea în primele trei trimestre ale anului 2023.
– Revolut se apropie de 1,9 miliarde de euro venituri (1,7 miliarde de lire sterline) la nivelul anului 2023 și de o marjă de profit net de două cifre.
– Pe parcursul anului 2023, Revolut a lansat mai multe produse, printre care Conturi comune, Tap To Pay, Activități, asigurarea auto și altele.
– Revolut are acum peste 35 de milioane de clienți, peste 8.000 de angajați și este cea mai descărcată aplicație din categoria Finanțe, în nouă piețe europene, și este în top trei în aceeași categorie în 15 țări din Europa.