În schimb, partenerul H&M, I:Collect va reprocesa textilele uzate şi va confecţiona noi articole de îmbrăcăminte din ele. Acesta este un nou pas pe care îl urmează suedezii în lupta pentru un business sustenabil.

În plus, retailerul a lucrat împreună cu muncitorii pe care îi are în Bangladesh la drepturile angajaţilor (o problemă pentru care suedezii au fost criticaţi vehement), a redus cantitatea de apă consumată în producţia articolelor din dril şi are în plan atingerea unui consum de produse chimice aproape de zero până în 2020.

H&M va colecta orice tip de articole de îmbrăcăminte (chiar dacă nu poartă eticheta H&M), în orice condiţie. Reducerile se vor face sub forma unor vouchere cadou.

„În fiecare an, tone de textile sunt aruncate odată cu deşeurile casnice şi ajung la groapa de gunoi. Cel puţin 95% din aceste haine pot fi reutilizate, repurtate, refolosite sau reciclate – în funcţie de starea articolului de îmbrăcăminte. Pe termen lung, H&M vrea să reducă impactul confecţiilor asupra mediului şi să creeze o buclă închisă pentru fibrele textile“, spun reprezentanţii companiei.

Coşurile I:Collect vor fi amplasate lângă casele de marcat începând cu 13 februarie 2013 în magazinele H&M din întreaga lume.

Acest tip de buy-back nu este străin nici pentru piaţa românească. Magazinele Intersport aveau în ofertă, în 2009, un „program de înnoire a parcului de pantofi sport“. Pentru o reducere de 20% la o pereche de pantofi sport noi, clientul dădea la schimb o pereche de încălţăminte veche.