Compania de energie, Radia, construiește cel mai mare avion din lume. Denumită WindRunner, aeronava este concepută pentru a transporta palele gigantice ale turbinelor eoliene. O companie energetică construiește cel mai mare avion din lume pentru transportul turbinelor eoliene. Avionul WindRunner de la Radia va funcționa cu combustibil pentru aviație.
Compania energetică a triplat cheltuielile curente de 1,2 trilioane de dolari pe an, în speranța de că va construi mai multe parcuri eoliene și că va ajunge la emisii zero net până în 2050, potrivit Supercarblondie.
Ce trebuie să știți despre turbinele eoliene gigantice
Conform Consiliului pentru viitorul global al Forumului Economic Mondial (FEM) privind viitorul tranziției energetice, WindRunner este conceput pentru a transporta pale gigantice pentru turbine eoliene.
Acestea vor fi livrate în locații îndepărtate de pe uscat pentru a facilita tranziția la energia regenerabilă.
Noua generație de turbine eoliene, masive, mult mai puternice decât turbinele eoliene tradiționale, este cunoscută sub numele de GigaWind.
Palele gigantice ale rotorului permit o mai mare cantitate de energie eoliană la viteze mai mici ale vântului, de la cei șapte metri pe secundă necesari astăzi, până la cinci metri pe secundă.
WindRunner ar putea adăuga până la 216 GW la rețeaua Statelor Unite
Într-un episod recent al podcastului Meet the Leader de la WFE, Mark Lundstrom, inginer aerospațial, fondator și CEO al Radia, a explicat motivațiile.
Potrivit unui raport recent al firmei de consultanță DeSolve LLC, flota WindRunner ar putea adăuga până la 216 GW la rețeaua Statelor Unite și ar putea furniza până la 40% din producția totală de energie electrică din SUA până în 2050.
GigaWind ar putea reduce prețurile energiei din SUA cu până la 16% și ar putea reduce emisiile din rețea cu 15-31%.
În plus, flota celor mai mari avioane din lume ar putea evita până la 760 de milioane de tone metrice de emisii de CO2 pe an.
„Imaginați-vă turbinele eoliene offshore instalate pe uscat. Va permite o cale către cea mai ieftină energie din lume și cea mai ieftină energie verde din lume – și se face folosind practic tehnologia existentă”, a spus Lundstrom.
El a mai afirmat că reducerea costului vântului pe uscat cu o treime va tripla suprafața unde vântul este viabil din punct de vedere economic la nivel global.
Singurul lucru care stă în calea descoperirii este transportul mega turbinelor.
„Astăzi, turbinele sunt pur și simplu prea mari pentru a ajunge sub poduri, prin tuneluri, în jurul curbelor – și de aceea palele sunt de obicei limitate în intervalul de aproximativ 70 de metri pe țărm, în timp ce în larg au peste 100 de metri lungime”, a spus Lundstrom.
Planurile au fost dezvăluite la începutul acestui an. Cala de marfă a aeronavei poate transporta o pală de 100 de metri, înainte de aterizare pe o bandă scurtă, neasfaltată, cu o rază de acțiune de 2.000 km.
Ce își propune compania?
„Intenționăm să avem o flotă destul de mare care să funcționeze înainte de 2029”, a spus Lundstrom , adăugând că toate piesele sunt deja certificate.
Deși WindRunner este „unic” datorită dimensiunii și capacităților sale de aterizare, „nu există nicio tehnologie aerospațială nouă care poate fi utilizată”, a spus Lundstrom.
De asemenea, se speră că aeronava gigantică ar putea ajuta organizațiile umanitare să furnizeze o cantitate mare de provizii celor care au nevoie după un dezastru natural.