Bateriile revoluționare ar putea crește autonomia EV la peste 4000 de km, cu o singură încărcare
Bateriile revoluționare ar putea crește autonomia EV la peste 4.000 de km cu o singură încărcare. Într-o lume a vehiculelor electrice care evoluează rapid se remarcă un salt semnificativ în tehnologia bateriilor, care poate crește substanțial capacitățile de stocare a energiei. Această descoperire este esențială pentru viitorul mașinilor electrice.
Cercetătorii de la Universitatea de Știință și Tehnologie Pohang (POSTECH) au dezvăluit o tehnică inovatoare pentru a crește și de zece ori capacitatea de stocare a energiei bateriilor. Această dezvoltare nu reprezintă doar un progres semnificativ în tehnologia bateriilor, ci ar putea remodela întregul peisaj al vehiculelor electrice, potrivit Thebrighterside.
Care este rolul anodului în baterii
Esența modului în care funcționează bateriile constă în anod, o componentă responsabilă de stocarea energiei în timpul fazei de încărcare și apoi a descărcării, atunci când bateria este în uz. În prezent, grafitul este materialul predominant folosit pentru anozi la majoritatea bateriilor moderne cu litiu.
Cu toate acestea, există materiale, precum siliciul, care au o capacitate energetică mult mai mare decât grafitul, fiind mai potrivite pentru designul eficient al bateriei. Cea mai mare provocare a fost dintotdeauna stabilizarea unei baterii care utilizează un anod de siliciu. Unul dintre motive este că reacțiile interne din cadrul bateriei determină extinderea siliciului, reprezentând o amenințare pentru stabilitatea și siguranța bateriei.
Descoperire majoră privind tehnologia anodului de siliciu
Profesorii Soojin Park și Youn Soo Kim de la POSTECH, în colaborare cu profesorul Jaegeon Ryu de la Universitatea Sogang, au conceput o soluție la această problemă. Abordarea lor inovatoare a implicat crearea unui material special de legare, capabil să împiedice extinderea unui anod de siliciu de mare capacitate.
Rezultatul? O baterie cu litiu cu o capacitate uimitoare, de zece ori mai mare decât cea a variantelor cu anod de grafit. Cei de la POSTECH nu sunt singurii aflați în cursa globală de redefinire a tehnologiei bateriilor. Echipe din întreaga lume lucrează pentru soluții mai durabile și mai eficiente.
O companie chineză a lansat deja o baterie pentru vehicule electrice care folosește sodiu
De exemplu, o companie chineză a lansat deja o baterie pentru vehicule electrice care folosește sodiu – un material economic și disponibil pe scară largă, ca alternativă viabilă la litiul mai scump. Pe de altă parte, ingeniozitatea NASA a dus la dezvoltarea unei baterii în stare solidă îmbunătățită, care promite să fie atât compactă, cât și ușoară, în comparație cu bateriile convenționale cu litiu.
În paralel, un cercetător a pornit într-o călătorie pentru a crea baterii biodegradabile folosind carapace de crab. Semnificația acestor progrese transcende domeniul transportului. Bateriile eficiente sunt esențiale pentru valorificarea surselor de energie mai curată, cum ar fi energia eoliană și solară.
Spre deosebire de combustibilii fosili, care furnizează energie instantaneu, sursele regenerabile sunt dependente de vreme. De aceea, există o nevoie de soluții eficiente de stocare pentru a valorifica energia în condiții optime și a o furniza în perioade mai puțin favorabile – noaptea sau în zilele fără vânt.