O echipă de cercetători de la Institutul de Știință și Tehnologie din Coreea (KAIST), a dezvoltat o baterie pe bază de sodiu, care se poate încărca în doar câteva secunde și ar fi soluția pentru mașinile electrice.

Dacă această tehnologie devine disponibilă pe scară largă, ar putea oferi un impuls suplimentar industriei.

Chiar dacă conducătorii de VE nu au nevoie să-și alimenteze mașinile în fiecare zi, timpii de încărcare i-au determinat pe unii să renunțe la vehiculele mai ecologice, potrivit Agenției Internaționale pentru Energie și unor studii recente. Sesiunile lungi de încărcare creează, de asemenea, o preocupare de siguranță pentru femei.

Baterie cu sodiu, cu încărcare rapidă pentru mașinile electrice

Departamentul de Energie al SUA a constatat că timpul mediu petrecut la o sesiune de încărcare rapidă plătită, din 2020 până în 2023, a fost de 42 de minute, incluzând călătoriile în magazine în timpul încărcării.

Cu toate acestea, KAIST susține că a realizat o baterie cu sodiu de mare putere, cu încărcare rapidă, prin crearea unui sistem hibrid de stocare a energiei, scrie Yahoo.com.

Pentru a face acest lucru, cercetătorii au încorporat materiale îmbunătățite în anozii sistemului, precum și în catozii acestuia (părțile unei baterii între care circulă electronii în timpul încărcării și descărcării).

Rezultatul, conform KAIST, este un sistem de stocare a energiei cu un ciclu de încărcare rapidă care are caracteristicile de putere îmbunătățite ale supercondensatorilor.

Beneficiul acestor baterii: sarea este mult mai ieftină decât litiul

Un alt beneficiu al bateriilor pe bază de sodiu este că sarea este mult mai ieftină decât litiul, care este folosit în majoritatea bateriilor mașinilor electrice. De asemenea, este de 500 de ori mai dens, potrivit KAIST.

În timp ce prețurile pentru mașinile electrice au început să devină mai accesibile, parțial grație legislației, adoptarea pe scară largă a tehnologiei pe bază de sare ar putea duce la o investiție inițială și mai mică pentru aceste vehicule.

Eliminarea mai multor mașini pe benzină ar contribui la îmbunătățirea calității aerului, iar de asta ar beneficia mai ales oamenii prin reducerea afecțiunilor respiratorii, precum astmul.

Vehiculele electrice nu generează poluare, iar cei care trec la vehiculele electrice ar ajuta la reducerea supraîncălzirii periculoase a planetei cauzată de gazele care captează căldura.

KAIST nu este singura echipă care lucrează la acest tip de tehnologie pentru a face vehiculele electrice mai atractive.

Producătorul auto chinez IM Motors a dezvăluit recent o baterie solidă, care ar putea reduce timpii de încărcare în timp ce crește autonomia vehiculului.

Soluția KAIST este încă „în stadiul de formare”

Deocamdată, soluția KAIST este încă „în stadiul de formare”, dar cercetătorii cred că încărcarea mai rapidă va fi disponibilă la un moment dat pentru o serie de produse.

„Acest dispozitiv hibrid de stocare a energiei cu ioni de sodiu marchează un salt înainte semnificativ, depășind limitările soluțiilor actuale de stocare”, a declarat profesorul Kang Jeong-gu. „Prevestește o nouă eră, în care încărcarea rapidă devine o realitate pentru toate dispozitivele electronice, inclusiv pentru vehiculele electrice”, a subliniat el.