Din cauza falimentului City Insurance, care avea aproximativ trei milioane de poliţe de asigurare RCA, preţurile au explodat, iar Guvernul vine în ajutorul șoferilor. Executvul vrea să plafoneze preţurile la asigurările RCA, iar dacă acest lucru se va întâmpla, firmele de asigurări trebuie să reducă preţurile şi să ţină cont de tarifele de referinţă.
Anunțul de la Guvern vine după ce vineri, transportatorii au anunţat că vor protesta din cauza preţurilor imense de la RCA, dar şi din cauza costurilor pentru combustibil, în contextul în care prețul asigurărilor a ajuns să fie chiar și de trei ori mai mare.
O reacție în acest sens a venit de la directorul general pe sectorul de asigurări al Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF). Potrivit acestuia, la momentul actual există un proiect care vizează tarifele asigurărilor RCA.
„Este vorba de un proiect de limitare a acestor tarife, care va avea aceste tarife de referinţă pe care un auditor independent le calculează. Au fost calculate noile tarife de referinţă şi urmează să le publicăm luni pe site-ul ASF, iar această limitare se va referi la aceste tarife.
Venim cu această propunere având în vedere evoluţiile din ultima perioadă pe piaţa RCA şi pentru protecţia populaţiei”, a declarat Valentin Ionescu, directorul general pe sectorul de asigurări al Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).
Tarifele percepute de City Insurance nu vor mai exista niciodată
Acesta a mai precizat că în anumite cazuri nu au existat creșteri atât de mari după retragerea autorizației companiei City.
„Noi urmărim foarte atent ce s-a întâmplat după retragerea autorizaţiei companiei City. Ne-am dorit foarte mult ca această piaţă să se aşeze într-un mod ordonat şi ne-am dorit să nu fie creşteri foarte mari de tarife. Pe unele dintre clasele de asigurări, aceste creşteri nu au fost chiar substanţiale, dar există anumite segmente, atât la persoane fizice, cât şi la persoane juridice, unde au fost creşteri mai mult decât ar fi trebuit”, a mai explicat Valentin Ionescu.
În ceea ce privește scăderea prețurilor, directorul ASF le-a dat o veste proastă șoferilor. Acesta a explicat că tarifele nu vor ajunge la nivelul celor dinaintea falimentului City Insurance. El susține că acele tarife aveau la bază documente false, iar banii prevăzuți nu existau.
„La tarifele de dinaintea falimentului City Insurance nu avem cum să ajungem pentru că tarifele practicate de această companie aveau la bază nişte documente false, nişte bani care nu existau. Tocmai de aceea organele statului fac o anchetă. Nu se poate să avem tarife aşa cum erau.
Totuşi, având în vedere că tarifele de referinţă sunt calculate în mod independent, pe baza unui istoric de 5 ani şi are încărcările date de particularităţile României, frecvenţa, severitatea sau inflaţia daunelor, noi considerăm că aceste tarife de referinţă sunt relevante şi trebuie luate în calcul în această limitare pe care noi am propus-o”, a precizat Valentin Ionescu.