Situația este pe cale să se schimbe, după ce compania Tailan New Energy din Beijing a anunțat o tehnologie a bateriei despre care susține că poate oferi o autonomie uluitoare pentru mașinile electrice, scrie Thecooldown.
O nouă tehnologie care ar putea revoluționa mașinile electrice
Este vorba de un pachet de alimentare „de calitate auto, cu stare solidă”, potrivit unui comunicat de presă al celor de la Tailan. Acesta dublează densitatea de energie a altor baterii de pe piață, care se mândresc cu o autonomie de aproape 1000 km.
„Este ușor să vezi că este vorba despre promovare”, a scris publicația online Scooter Doll despre inovație.
Echipa chineză pare să fi îmbunătățit aproape fiecare parte cheie a unei baterii din laboratorul său.
Invenția este ușoară, folosind electrozi avansați. Electrek raportează că bateria stabilește standarde pentru densitatea energiei, mai precis câtă energie electrică poate fi stocată în raport cu masa pachetului de energie.
În termeni obișnuiți ai bateriilor, ionii de litiu se deplasează între anod și catod printr-un material numit electrolit, care poate fi solid sau lichid. Versiunile solide sunt, în general, considerate tehnologii mai sigure și mai performante. De aceea, multe inovații recente sunt bateriile cu stare solidă.
Descoperirea celor de la Tailan include un „material pe bază de mangan bogat în litiu” în catod, plus un anod compozit de litiu larg și subțire. Un electrolit brevetat, de înaltă performanță, îi sporește, de asemenea, capacitățile.
„A îmbunătățit complet performanța bateriei și ar putea să rezolve în mod fundamental problemele de viață ale bateriei și problemele de siguranță ale bateriilor tradiționale cu litiu-ion”, se arată în comunicatul de presă Tailan.
Autonomia de 2.000 de km ar putea convinge mai ușor oamenii să cumpere VE
Tailan a fost fondată în 2018. „Cea mai recentă tranzacție a companiei” a fost în valoare de 13,9 milioane de dolari, PitchBook.
Dacă cercetătorii pot realiza în mod fiabil o autonomie de peste 2.000 km, ar putea elimina unul dintre principalele motive pentru care oamenii ezită să cumpere un vehicul electric – anxietatea privind autonomia.
„A avea la dispoziție tehnologia necesară de a construi vehicule cu rază foarte mare de acțiune este o piesă importantă a puzzle-ului, în special în situațiile în care viabilitatea comercială este construită și cu costul timpului petrecut la încărcare”, a comentat un expert.
Creșterea vânzărilor de vehicule electrice din SUA a încetinit. Experții estimează, totuși, că 2024 va fi „cel mai bun an” din SUA, cu vânzări echivalând cu 10% din piață, până la sfârșitul lunii decembrie.
Fiecare vehicul electric previne, în medie 10.000 de kilograme de poluare a aerului în fiecare an. Șoferii de vehicule electrice economisesc până la 1.500 USD anual pe costurile de benzină și de întreținere.
Nu se știe exact când va putea fi utilizată
Electrek și comunicatul de presă al companiei Tailan nu au oferit un interval de timp specific pentru momentul în care bateria dezvoltată ar putea fi utilizată la vehiculele electrice, dar există speranțe că ziua aceea nu este foarte departe.
„În cazul în care compania este capabilă să extindă această tehnologie suficient de mult pentru vehiculele de consum, menținând în același timp prețurile scăzute, ar putea dubla raza de acțiune a vehiculelor electrice de pe drumurile noastre”, a scris un expert pentru Electrek.