Stilul Banak Importa a cucerit atât piaţa spaniolă, unde s-a lansat, cât şi cea internaţională, ca urmare a mixului între diferite piese de mobilier şi elemente de decor interior.
Banak Importa se conturează în anul 1998 ca un concept dedicat exclusiv mobilei coloniale, de inspiraţie etnică. În prezent, compania deţine la nivel internaţional 238 de unităţi, din care opt funcţionează în regim propriu, iar 230 activează în sistem de franciză, localizate în Spania, Italia şi Portugalia. La nivel naţional, compania urmăreşte identificarea unui partener masterfrancizat prin intermediul căruia să se extindă la nivel naţional.
Din punct de vedere financiar, investiţia totală iniţială pentru deschiderea unei unităţi Banak Importa este de circa 100.000 de euro, taxa de intrare în reţeaua de franciză reprezentând 12.000 de euro (pentru o unitate deschisă), la care se adaugă alte costuri de start-up relevante: amenajare spaţiu, stoc iniţial de marfă.
Suprafaţa recomandată pentru o unitate Banak Importa poate fi cuprinsă între 200 şi 500 de metri pătraţi, iar amplasarea se face în locaţii stradale, cu trafic pietonal intens.
Contractul de franciză se încheie pe o durată de trei ani, cu posibilitatea de reînnoire, iar viitorul partener francizat va avea o contribuţie anuală de 4.000 de euro la bugetul de publicitate şi marketing.
Cu o experienţă de peste 60 de ani în sector, compania este lider pe piaţa spaniolă în domeniul mobilei şi unul din principalii exportatori.
Parte componentă a grupului Univermoble, înfiinţat în anul 1945, Banak Importa cunoaşte o evoluţie ascendentă pe piaţa de origine, alături de Banak Casual, o altă ramură a companiei-mame, care produce mobilă într-un stil mai trendy, fashionable, adaptându-se permanent la noile tendinţe în domeniu.
Volumul vânzărilor a păstrat un trend ascendent de la un an la altul. În 2006, compania a înregistrat o creştere a vânzărilor cu peste 30 de procente.