Sphera Franchise Group a raportat vânzări consolidate în valoare de 955 milioane de lei (circa 201 milioane de euro) pentru anul trecut, în creştere 24% faţă de 2018, mai ales pe fondul avansului înregistrat de vânzările restaurantelor KFC din România şi Italia şi a restaurantelor Taco Bell şi Pizza Hut, se arată într-un comunicat al companiei.
În ultimul trimestru din 2019, vânzările Sphera Franchise Group au crescut cu 19%, până la 260 de milioane de lei.
„Principalii factori ai acestei performanţe au fost creşterea cu 15,9% a vânzărilor USFN România (restaurantele KFC), comparativ cu anul 2018, şi creşterea cu 155% a vânzărilor USFN Italia (restaurantele KFC din Italia)”, se menţionează în comunicat. Potrivit acestuia, vânzările CFF (restaurantele Taco Bell) au crescut cu 171%, în timp ce vânzările ARS (restaurante Pizza Hut) au avansat cu 7,3% comparativ cu anul precedent.
Sphera Franchise Group a deschis 16 restaurante noi în 2019
Pentru 2019, vânzările comparabile la nivel de restaurante („like-for-like”) ale brandurilor Sphera au crescut cu 7,8%, fiind susţinute în principal de un avans de 9,2% pentru KFC România, o creştere de 16,2% pentru KFC Moldova şi o creştere de 5,6% pentru KFC Italia. În ultimul trimestru al anului, vânzările comparabile au crescut cu 6,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2018.
„Suntem foarte mulţumiţi de rezultatele noastre pentru anul 2019. Vânzările au rămas puternice, iar marjele noastre s-au îmbunătăţit, în ciuda provocărilor prezente. Am deschis 16 restaurante anul trecut şi rămânem ferm angajaţi să continuăm extinderea brandurilor noastre pe toate pieţele pe care operăm”, a declarat Georgios Argentopoulos, CEO al Sphera.
La rândul său, Valentin Budeş, CFO al Sphera, a menţionat că a obţinut rezultate solide în trimestrul patru, ceea ce a contribuit la profitabilitatea foarte bună a grupului pentru întregul an, depăşind astfel obiectivele bugetate. „Marjele noastre de exploatare a restaurantelor în trimestrul patru s-au îmbunătăţit comparativ cu perioada similară din 2018, în principal ca urmare a costurilor mai mici ale vânzărilor”, a mai spus Valentin Budeş.
Excluzând impactul IFRS16 şi ajustările unice, EBITDA normalizat a crescut cu 32,7%, la 96 milioane de lei în 2019, pe fondul avansului de 51% înregistrat în ultimul trimestru al anului 2019. Pentru întregul an 2019, excluzând impactul IFRS 16, Sphera a înregistrat un profit de exploatare în restaurante de 124,3 milioane de lei, în creştere cu 20,5% faţă de 2018, şi un profit net de 64,2 milioane de lei, în creştere cu 165%, potrivit Agerpres.