Anunț oficial din partea reprezentanţilor Pepco Group. Aceştia au vorbit despre o situaţie dificilă, cu impact direct asupra activităţii grupului. Iată ce s-a întâmplat în ultimele luni şi care sunt planurile pentru perioada următoare.
Pepco Group îşi continuă expansiunea, dar resimte urmările unei situaţii economice tot mai delicate în Europa
Perioadă grea pentru Pepco Group, gigantul care deţine şi magazinele Pepco din România.
Totul are legătură cu situaţia economică tot mai delicată din Europa. Joi, 11 aprilie, Pepco Group a transmis că vânzările semestriale au înregistat o scădere cu 2,5%. Această scădere s-a înregistrat în cazul magazinelor ce au mai puţin de un an de la inaugurare.
Pepco Group este listat la Bursa de la Varşovia. Cunoscutele branduri de retail Pepco, Poundland şi Dealz aparţin acestui grup.
Revenind la rezultatele financiare, compania a pierdut peste jumătate din capitalizarea sa bursieră în anul ce s-a încheiat.
Cu toate acestea, în ultimele două trimestre, adică în intervalul octombrie 2023 – martie 2024, veniturile Pepco Group au înregistrat o creştere. Vorbim despre un plus de 11%, urcând până la 3,2 miliarde de euro.
Această majorare de venituri a venit în contextul deschiderii a 289 de noi magazine.
Europa Centrală şi de Est este o regiune cheie pentru grupul polonez
„În timp ce mediul comercial rămâne dificil, suntem încurajaţi de semnele unei îmbunătăţiri a performanţei în unele pieţe de bază ale Pepco din Europa Centrală şi de Est, o regiune geografică cheie pentru grup – în trimestrul doi”, a explicat preşedintele executiv Andy Bond.
Acesta îşi va mai păstra funcţia doar până la data de 1 octombrie. Din acel moment, va reveni la funcţia de preşedinte non-executiv.
Totodată, reprezentanţii companiei au comunicat că sunt încântaţi de creșterea marjei brute, aceasta fiind rezultatul reducerii costurilor de producție, inclusiv a celor legate de materiile prime și transport, precum și de ratele de schimb mai avantajoase.
În contrast, perturbările în transportul de la Marea Roșie continuă să conducă la majorarea costurilor de transport și la întârzierea livrării mărfurilor.
În ansamblu, compania rămâne încrezătoare că va înregistra o creștere profitabilă în acest an financiar, mai afirmă reprezentanţii Pepco Group. În ciuda anunțului din februarie privind retragerea de pe piața din Austria, compania își propune totuși să deschidă cel puțin 400 de noi magazine în acest an financiar.
Joi, 11 aprilie, Pepco Group a anunţat numirea unui nou director general din data de 1 iulie. Este vorba despre Stephan Borchert, fostul lider al GrandVision, un cunoscut producător de ochelari.