Potrivit sursei citate, acordul presupune dezvoltarea de tehnologie şi transfer de know-how, care să permită fabricarea unui nou tip de transportor, cu mobilitate superioară şi capabilităţi amfibii, produsul rezultat putând fi realizat în comun (tehnologie germană şi română) la Uzina Automecanică Moreni (Dâmboviţa). 

Una dintre soluţiile discutate o reprezintă constituirea unei societăţi cu capital mixt, se precizează în comunicat. 

"O parte importantă a discuţiei s-a axat pe necesitatea participării, în condiţii de competitivitate, a firmelor româneşti la integrarea finală a produsului.  Partea germană a dat asigurări că, în cazul realizării proiectului, va respecta această cerinţă a părţii române. Ministrul Economiei, Mihai Tudose, i-a comunicat managerului Rheinmetall pentru România, Martin Rill, că susţine în continuare proiectul, aşa cum a declarat şi la vizita făcută la uzina din Moreni, la începutul acestei luni. Ministerul Economiei va continua să monitorizeze demersurile prin care se va putea pune la dispoziţia armatei române şi a altor clienţi interesaţi un transportor blindat amfibiu de ultimă generaţie, fabricat în România", se mai spune în documentul citat. 

Primele transportoare blindate de trupe TBT 8×8 destinate dotării Forţelor Terestre ar urma să vină în ţară anul viitor, urmând să se identifice modalitatea prin care vor fi integrate în industria naţională, a declarat, la sfârşitul lunii martie, ministrul Apărării, Gabriel Leş. 

"Este foarte posibil ca primele TAB-uri să vină începând cu anul viitor. Vedem care va fi modalitatea prin care le vom putea integra în industria naţională. Cel puţin în prima fază să fie asamblate la noi, printr-o linie de asamblare a acestor produse. Vă spuneam şi cu altă ocazie, pentru noi este foarte important să obţinem această tehnică, cât se poate de repede", a declarat, pe 31 martie, ministrul Apărării, la Universitatea "Valahia" din Târgovişte, unde premierul Sorin Grindeanu, aflat în vizită de lucru în judeţul Dâmboviţa, a participat la o reuniune alături de conducerea universităţii, autorităţi locale şi mediul de afaceri. 

Referitor la modelul de TAB care ar urma să fie realizat, ministrul Apărării a spus că acesta este în concordanţă cu cerinţele operaţionale stabilite de Forţele Terestre, corespunzătoare cerinţelor NATO actuale. 

"Vorbim de un nivel de protecţie de cel puţin trei plus tunuri care să fie de cel puţin 30 de milimetri şi alte chestiuni care ţin, până la urmă de înzestrarea Armatei", a declarat Leş. 

Ministrul Economiei, Mihai Tudose, prezent la Târgovişte, a declarat că există cel puţin două firme mari producătoare de armament interesate de dezvoltarea unui parteneriat cu partea română pentru implementarea proiectului privind construcţia transportorului blindat de trupe TBT 8×8. 

''Subiectul este complex şi ţine cumva de o strategie interministerială şi de o strategie guvernamentală, ca o umbrelă supremă. Astăzi, când stăm de vorbă, cel puţin două firme mari sunt interesate de transfer de tehnologie şi dezvoltare a unor linii de producţie în România. Acest interes se grefează pe cerinţele Armatei. În funcţie de cerinţele Armatei dezvoltăm şi noi în România, în special la Moreni, acest tip de activitate de care v-am pomenit. Cam aici ne aflăm acum. Deci, banii sunt în bugetul Ministerului Apărării, TAB-uri trebuie cumpărate, rămâne ca specialiştii Armatei să spună ce şi cum şi, cel puţin noi, suntem determinaţi să lucrăm împreună în acest demers pentru a asigura şi transfer de tehnologie şi integrarea industriei româneşti în acest nou produs şi apoi baza de reparaţii, de mentenanţă pe termen lung şi, de ce nu, o bază de mentenanţă regională", a declarat Mihai Tudose. 

Întrebat despre companiile interesate, ministrul Economiei a confirmat că firmele Rheinmetall şi General Dynamics se află printre acestea. 

AGERPRES