Ringier, pregătit să navigheze în apele unei crize de cel puţin doi ani

Cu o cifră de afaceri de aproape un miliard de euro la ni­vel global, grupul elveţian Ringier continuă in­vestiţiile în România prin pu­ne­rea în funcţiune a celei mai performante tipografii de ziare din ţară şi dezvoltarea în mediul online. Grupul Ringier şi-a continuat, anul trecut, ascensiunea la nivel internaţional, vânzările înregistrând un nou record în ciuda condiţiilor dificile ale economiei mondiale: 1,5 miliarde de franci elveţieni (965,8 milioane

Cu o cifră de afaceri de aproape un miliard de euro la ni­vel global, grupul elveţian Ringier continuă in­vestiţiile în România prin pu­ne­rea în funcţiune a celei mai performante tipografii de ziare din ţară şi dezvoltarea în mediul online.

Grupul Ringier şi-a continuat, anul trecut, ascensiunea la nivel internaţional, vânzările înregistrând un nou record în ciuda condiţiilor dificile ale economiei mondiale: 1,5 miliarde de franci elveţieni (965,8 milioane de euro). Afacerile din ţările Europei Centrale şi de Est au înregistrat vânzări de 526,7 milioane de franci elveţieni, cu 4% mai mult decât în 2007. Vânzările grupului în Elveţia şi Germania generează în continuare cele mai mari venituri: 61% din total. Cele două ţări sunt urmate de Cehia, care a contribuit cu 11,82% la acest rezultat.

„Rezultatele grupului reflectă realitatea economică a ultimilor doi ani“, explică Michael Ringier, preşedintele companiei. „În prezent, situaţia presei variază între «dificil» şi «dramatic». Totuşi, am motive de optimism, din trei motive: lunga istorie a companiei noa­stre, care cuprinde cinci generaţii şi două războaie mondiale, credinţa mea neclintită în jurnalism şi, în ultimul rând, internetul“, a adăugat el, spunând însă că mediul online nu reprezintă răspunsul la print. „Nu există un model real de business în jurnalismul online. Eu cred cu tărie în online şi tipar“.

Profit de 13 milioane de lei la Ringier România în anul 2008

Ringier România a încheiat anul 2008 cu o cifră de afaceri de 171,8 milioane de lei şi un profit de 13 milioane de lei. Cifra de afaceri a înregistrat o scădere faţă de anul 2007, cauzele fiind vânzarea Pro Sport şi a publicaţiilor TV Mania şi TV Satelit, declinul general al pieţei de publicitate şi deprecierea monedei naţionale. „Trebuie să avem grijă să reducem costurile. Vom continua să tipărim ziare atâta timp cât va fi posibil, dar s-ar putea să fie nevoie să ne pregătim pentru a trece unele titluri pe internet mai devreme decât ne aşteptăm“, a declarat Marius Hagger, directorul general al Ringier România.

Compania a investit anul trecut nu numai în construirea unei tipografii în Bucureşti, ci şi în dezvoltarea activităţii pe online. Veniturile din acest segment au crescut cu 59%, în urma relansării site-urilor libertatea.ro şi capital.ro.

Printre obiectivele pe care Ringier România le are anul acesta se numără menţinerea cotidianului Libertatea pe prima poziţie, concentrarea asupra activelor principale, digitalizarea printului, consolidarea pieţei tipografiilor, întărirea parteneriatului cu Kanal D şi parteneriatul strategic cu B1 TV.

20 mil. de franci elveţieni a investit Ringier România în construirea celei mai performante tipo­grafii de ziare de pe piaţa locală, cu o capacitate de 70.000 de copii pe oră

Internetul nu reprezintă răspunsul la print. Nu există un model real de business în jurnalismul online.
Michael Ringier,  preşedinte Ringier Group

La sfârşitul acestui an lumea publishingului va arăta cu totul altfel. Prevedem o redresare lentă a pieţei în 2011.
Marius Hagger, director general Ringier România

Căutăm să aducem titluri noi pe piaţa presei scrise şi, în acelaşi timp, investim în dezvoltarea online.
Christian Unger, CEO Ringier Group